دومین نشست هم اندیشی فرهنگی اساتید جوان دانشگاه بوعلی سینا

25 Apr 2017
کد خبر : 3824999
تعداد بازدید : 178

با حضور اعضای هیأت علمی جوان دانشگاه، رسالت تربیتی و نقش آفرینی فرهنگی اساتید در دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

با حضور اعضای هیأت علمی جوان دانشگاه، رسالت تربیتی و نقش آفرینی فرهنگی اساتید در دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزار ش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، عصر روز دوشنبه چهارم اردیبهشت 1396 دومین نشست هم اندیشی فرهنگی اساتید جوان دانشگاه بوعلی سینا با موضوع رسالت تربیتی و نقش آفرینی فرهنگی اساتید، با حضور دکتر منصور غلامی ریاست محترم دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین عباسی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر اکبر عروتی موفق معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و جمعی از اعضای هیأت علمی جوان دانشگاه در سالن جلسات فجر برگزار شد.

در این نشست دکتر منصور غلامی ریاست محترم دانشگاه ضمن تبریک عید سعید مبعث و اعیاد پیش رو گفت: از تجربیات سال های گذشته این است که همکاران جوان به لحاظ ارتباطات سازمانی، اتصال ضعیفی با بدنه اجرایی دانشگاه دارند. وی افزود: در خیلی از برنامه های دانشگاه می شود از اساتید با تخصص های مختلف استفاده کرد، که این مهم نیازمند ارتباط دوسویه اساتید و دانشگاه است، که باید با برنامه ریزی سازماندهی شود. دکتر غلامی اظهار کرد: در حوزه آموزشی کارگاه هایی تابحال برگزار شده است و اثراتی هم در فضای آموزشی دانشگاه داشته است، اما در حوزه فرهنگی هم باید کارهای مهمی انجام شود که باید در این باره با هم اندیشی به راه های بهتری برسیم. وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه، دانشجویان از استان ها و شهرها با فرهنگ های مختلف وارد می شوند، این در حالی است که این دانشجویان به دلایل مختلف یا در حاشیه قرار می گیرند و یا بسیار در متن واقع می شوند، بنابراین باید یک سازماندهی خوبی صورت گیرد تا اثرات خوبی را روی دانشجویان شاهد باشیم. رئیس دانشگاه بوعلی سینا عنوان کرد: استاد جوانی که برای ترم های اول وارد کلاس می شود باید تغذیه فرهنگی شود تا بهتر بتواند با کلاس و دانشجو روبرو شود. وی اضافه کرد: نباید اساتید اینطور فکر کنند که فقط برای یک درس تخصصی سر کلاس می روند، بلکه باید به رفتارها و اخلاق دانشجویان نیم نگاهی داشته باشند، که دانشجو هم بتواند متحول شود و هم‌ خود باعث تحول شود.

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین عباسی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: پایان ماه رجب سفره استغفار الهی است که باید از ظرفیت آن استفاده کرد. وی عنوان کرد: هدف از این نشست همفکری و مشارکت اساتید در امور معنوی و فرهنگی دانشجویان است و باید توجه داشت که نقش تربیتی اساتید باید پررنگ تر باشد و اگر این نقش تنزل کند نقش های دیگر هم تنزل می کند. عباسی خاطرنشان کرد: جامعه از نگاه تربیتی و معنوی گاها ممکن است بی اعتماد به دانشگاه باشد و این وظیفه ماست که این نگاه را اصلاح کنیم. وی تاکید کرد: دانشگاه موظف است علاوه بر توسعه و تولید علم، توسعه و ترویج معنوی را هم در دستور کار خود قرار بدهد. مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اظهار کرد: ما نباید از تربیت دانشجویان و تاثیر در ایشان صرف نطر کنیم، البته در وهله  دیگر رفتار اساتید در درون و برون دانشگاه الگوی دانشجو است و بر ایشان تأثیر مستقیم دارد، به طوری که تذکر اساتید، موثرتر از دیگران است و باید از این ظرفیت استفاده شود.

در این نشست هم چنین دکتر اکبر عروتی موفق معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با اشاره به رسالت پیامبر گرامی اسلام و نقش تربیت در کنار تعیلم گفت: باید توجه داشت که هردوی این موضاعات را در کنار یکدیگر داشته باشیم تا کار آموزش را به صورت تک بعدی دنبال نکنیم. وی در ادامه از فعالیت های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در سال گذشته گزارشی ارائه کرد.

در ادامه، اعضای هیأت علمی حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون موضوع رسالت تربیتی و نقش آفرینی فرهنگی اساتید و موانع پیش روی این موضوع پرداختند.