دیدار با خانواده شهید امینی به مناسبت هفته دفاع مقدس

01 Oct 2017
کد خبر : 3820274
تعداد بازدید : 189

جمعی از مسؤولین دانشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس با خانواده شهید ابوالقاسم امینی دیدار کردند.

جمعی از مسؤولین دانشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس با خانواده شهید ابوالقاسم امینی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، عصر روز چهارشنبه 1396/07/05، به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی،  ریاست محترم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (در دانشگاه بوعلی سینا)، معاون فرهنگی، معاون دانشجویی وجمعی از مسؤولین دانشگاه بوعلی سینا در راستای تکریم خانواده های گرانقدر شهدای دفاع مقدس، با خانواده گرامی شهید ابوالقاسم امینی دیدار کردند.

در این دیدار دکتر منصور غلامی ریاست محترم دانشگاه، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدا را سرمایه گران بهای کشور دانسته و افزود: کاری که این شهدا با شهادت خود به منصه ظهور گذاشتند، کاری بسیار بزرگ بود. وی ادامه داد: ما اگر بخواهیم در امورات جامعه خود موفق باشیم باید با تأسی از رفتار و اخلاق این شهدا، فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را ترویج کنیم. دکتر غلامی هم چنین شهید ابوالقاسم امینی را یکی از نمونه های بارز این فرهنگ غنی معرفی کرده و خاطرنشان کرد: شهید امینی به عنوان یک شخصیت دانشگاهی توانست هم در جبهه علم و فرهنگ یعنی دانشگاه تأثیرگذار باشد و هم در جبهه جنگ حق علیه باطل پیروز میدان شود.

هم چنین در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین عباسی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا، شهادت فرزند را برای خانواده شهدا نعمت و امتحانی بزرگ دانسته و گفت: خداوند وقتی کسی را به درجه رفیع شهادت نایل می گرداند که عاشق اوست و این عشق خداوند است که شهید را به نزد خود بازمی گرداند. وی افزود: در واقع خانوده های شهدا مظهر پاکی از خداوند کریم را در خانه خود به ارمغان دارند تا به وسیله آن بتوانند بهتر با خدای خود ارتباط برقرار کنند.

در ادامه مادر و برادر گرامی شهید ابوالقاسم امینی نیز به بیان خاطراتی از آن شهید والامقام پرداخته و خود را مدیون همه شهدا دانستند. ایشان در ادامه ضمن تشکر از مسؤولین دانشگاه بوعلی سینا، به اقشار مختلف دانشگاهیان توصیه کردند: شهدا با شهادت خودشان راهی را ساختند که مردم بتوانند در کمال آرامش و امنیت به پیشرفت کشور و نظام جمهوری اسلامی بپردازند بنابراین نباید این فرصت را به راحتی از دست داد.

در پایان دکتر غلامی با اهداء لوح سپاس و هدیه ای جهت یادبود، از مادر شهید ابوالقاسم امینی تجلیل کردند.