دیدار ریاست دانشگاه با اعضای هیأت علمی دانشکده علوم پایه

16 Oct 2017
کد خبر : 3819674
تعداد بازدید : 180

آقای دکتر غلامی به همراه اعضای هیأت رئیسه دانشگاه با حضور در جمع اعضای هیأت علمی دانشکده علوم پایه با ایشان به بحث و گفتگو پرداخت.

آقای دکتر غلامی به همراه اعضای هیأت رئیسه دانشگاه با حضور در جمع اعضای هیأت علمی دانشکده علوم پایه با ایشان به بحث و گفتگو پرداخت.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، عصر روز دوشنبه 1396/07/24 آقای دکتر غلامی ریاست دانشگاه بوعلی سینا به همراه آقایان دکتر محمدی فر، دکتر افخمی عقداء، دکتر عمادی، دکتر عروتی موفق، دکتر علی عربی و حجت الاسلام عباسی با حضور در جمع اعضای هیأت علمی دانشکده علوم پایه، در سالن آمفی تئاتر دانشکده، با ایشان گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار، دکتر غلامی ریاست دانشگاه، ضمن تسلیت شهادت امام سجاد علیه السلام گفت: با توجه به شرایط جدید دانشگاه ها باید مدل سنتی اداره دانشگاه را کنار گذاشته و با نگاهی جدید و نوین دانشگاه را اداره کرد. وی افزود: فضای موجود در کشور فضای مناسب است برای تحول در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی. دکتر غلامی خاطرنشان کرد: دانش آموختگان دانشگاه باید وارد متن جامعه بشوند، تا بتوانند در حوزه تخصص خود با درک صحیح مشکلات جامعه خود، باری را از دوش مردم و کشور بردارند. ایشان با اشاره به سرمایه عظیم جوانان در کشور تاکید کردند: فرزندان این مرز و بوم باید در عرصه های مختلف فعالیت های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حضور داشته و مؤثر واقع شوند. ریاست دانشگاه بوعلی سینا هم چنین خطاب به اعضای هیأت علمی دانشکده علوم پایه بیان کرد: شما به عنوان سیاستگذار در علوم پایه، در حوزه کار و تخصص خود باید بتوانید علوم را به روز کرده و در این زمینه ها کار جدید انجام دهید. وی افزود: دانشگاه ها به خصوص دانشگاه بوعلی سینا در آینده، برای بقاء خود نیازمند نوآوری و جنب و جوش علمی، پژوهشی و دانشجویی هستند تا بتوانند از پس رقابت با دانشگاه های دیگر در سطح کشور و دنیا به خوبی برآیند.

در ادامه این نشست، دکتر محمدی فر معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه گفت: دانشگاه بوعلی سینا نیز همانند دیگر دانشگاه های کشور درگیر مشکلات مالی است. وی اظهار کرد: بودجه های اختصاص داده شده به دانشگاه بعضا در موعد مقرر و به صورت کامل در اختیار ما قرار نمی گیرد، اما به فضل الهی در چند سال گذشته با مدیریتی که اعمال شده است توانسته ایم بر مشکلات فایق آییم. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه خاطرنشان کرد: برای عبور از مشکلات حال حاضر و آینده دانشگاه باید به سمتی برویم که از هزینه های غیرضرور پرهیز و به مسائل ضروری دانشگاه بپردازیم. وی هم چنین در پاسخ به درخواست های مکرر اعضای هیأت علمی دانشکده های مختلف مبنی بر خرید دستگاه ها و تجهیزات تخصصی علمی برای آزمایشگاه ها بیان کرد: سیاست احداث و توسعه آزمایشگاه های مرکزی در دانشگاه این است که از خرید موازی دستگاه ها و تجهیزات خود داری شود و رشته های با اهداف و زمینه های کاری مشترک از دستگاه های خاص استفاده مشترک داشته باشند تا هم در صرف منابع مالی دانشگاه صرفه جویی شود و هم از تجهیزات استفاده بهینه و حداکثری خواهد شد.

در این جلسه هم چنین حجت الاسلام والمسلمین عباسی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اظهار کرد: باید به دانشجویان امید انگیزه داد تا شاهد پیشرفت های ایشان در عرصه های مختلف باشیم. وی افزود: اساتید گرامی در دانشگاه باید علاوه بر بُعد علمی و فعالیت های علمی  پژوهشی، به بُعد تربیتی دانشجویان نیز اهتمام ویژه داشته باشند و از این موضوع غفلت نکنند که حقیقتا از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در پایان، اعضای هیأت علمی دانشکده علوم پایه به بیان دیدگاه ها و سؤالات خود از اعضای هیأت رئیسه دانشگاه پرداختند.