دیدار هیأت رئیسه دانشگاه با خانواده شهیدان کیانیان

17 Jan 2017
کد خبر : 3826709
تعداد بازدید : 187

در آستانه برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجوی استان همدان، رئیس دانشگاه بوعلی ‌سینا به همراه اعضای محترم هیأت رئیسه دانشگاه با خانواده شهیدان کیانیان دیدار کردند.

در آستانه برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجوی استان همدان، رئیس دانشگاه بوعلی ‌سینا به همراه اعضای محترم هیأت رئیسه دانشگاه با خانواده شهیدان کیانیان دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، عصر روز سه شنبه 1395/10/28 جناب آقای دکتر منصور غلامی، ریاست محترم دانشگاه بوعلی ‌سینا به همراه اعضای محترم هیأت رئیسه دانشگاه و جمعی از مدیران دانشگاه، در آستانه برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجوی استان همدان با حضور در منزل شهیدان دانشجو، بهروز و عباس کیانیان، یاد و خاطره این شهدای گرانقدر را گرامی داشتند.

آقای دکتر منصور غلامی، رئیس دانشگاه بوعلی ‌سینا در این دیدار گفت: در راستای بزرگداشت شهدای دانشجوی استان همدان توفیق دیدار با خانواده شهیدان بهروز و عباس کیانیان برای مسئولان این دانشگاه فراهم شد. وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه محیط دانشگاه با خیل عظیمی از جوانان روبروست بنابراین معرفی شهدای دانشجوی گرانقدری همچون شهیدان کیانیان که آگاهانه مسیر شهادت را انتخاب  و از ارزش‌های انقلاب دفاع کردند و شناساندن صبوری خانواده‌های آنها، در شکل‌گیری درست عقاید آنها موثر خواهد بود. رئیس دانشگاه بوعلی‌ سینا ادامه داد: والدین برخی از این جوانان ممکن است با انقلاب و دفاع مقدس آشنایی کافی داشته باشند اما بسیاری از جوانان دانشجوی امروزی به صورت مستقیم با این قشر ارتباط ندارند و در پی یافتن پاسخ سوالات خود از منابع دیگری هستند، بنابراین به هر اندازه‌ که این منابع به دانشجویان نزدیک ‌تر و با روحیات جوانان آشنا باشد، به طور قطع اثرگذاری بیشتری در آنان خواهد داشت. وی با بیان اینکه جوانان دانشجوی امروزی باید همچنان به آرمان ‌های انقلاب اسلامی و نظام کشورمان معتقد باشند، افزود: به طور قطع و یقین معرفی این دانشجویان شهید الگو‌های عملی بسیار خوبی برای جوانان می‌شود. دکتر غلامی با تأکید بر اینکه شهدای دانشجو را باید در میان نسل‌ های جدید به عنوان الگو معرفی کنیم، عنوان کرد: دیدار با این خانواده‌ها و به ویژه مادران شهدا هم موجب قوت قلب مسئولان است و هم نشانگر این است که این مسئولان همواره به یاد شهدا هستند و هیچ‌گونه تعلل و کوتاهی در رابطه با وظایفشان نمی‌کنند. وی ادامه داد: این دانشجویان شهید علاوه بر اینکه در تحصیل موفق بودند، در انتخاب مسیر زندگی خود نیز در آن سنین پایین بهترین تصمیم را گرفتند.

مادر شهیدان بهروز و عباس کیانیان نیز در ادامه این دیدار به ذکر خاطراتی از فرزندان شهیدش پرداخت و از سجایای اخلاقی و برجستگی های علمی و سیاسی این دو شهید گرامی برشمرد.

در پایان این دیدار هم چنین رئیس دانشگاه بوعلی‌ سینا با اهدای لوح سپاس از مادر این دو شهید گرانقدر دانشجو تقدیر کرد.