دیدار هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی با هیأت رئیسه دانشگاه بوعلی سینا

18 Apr 2017
کد خبر : 3825284
تعداد بازدید : 171

به مناسبت آغاز سال جدید و افزایش سطح همکاری طرفین، هیأت های رئیسه دو دانشگاه علوم پزشکی و بوعلی سینا باهم دیدار و گفتگو کردند.

به مناسبت آغاز سال جدید و  افزایش سطح همکاری طرفین، هیأت های رئیسه دو دانشگاه علوم پزشکی و بوعلی سینا باهم دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه صبح روز دوشنبه 1396/01/28 آقای دکتر سید حبیب الله موسوی بهار ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان به همراه اعضای هیأت رئیسه آن دانشگاه با حضور در دفتر ریاست دانشگاه بوعلی سینا با آقای دکتر منصور غلامی ریاست و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه بوعلی سینا به مناسبت آغاز سال جدید و  افزایش سطح همکاری های فی مابین دو دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، دکتر منصور غلامی ریاست دانشگاه گفت: دانشگاه بوعلی سینا در بین دانشگاه های جامع کشور به جهت شاخص های آموزشی و پژوهشی در رتبه هشتم قرار دارد که این مهم مرهون تلاش و حرکت بی وقفه و روبه جلو اعضای هیأت علمی این دانشگاه در تولید علم است. وی هم چنین با اشاره به تشکیل دانشگاه گروه D8  در دانشگاه بوعلی سینا افزود: پذیرش دانشجو در این دانشگاه (D8) صرفا مختص دانشجویان تحصیلات تکمیلی غیرایرانی و ورود به آن بدون آزمون و مبتنی بر رزومه دانشجویان می باشد که زیرساخت های آن تاکنون فراهم شده و امید آن می رود تا ماه سپتامبر سال 2017 اولین گروه از دانشجویان واجد شرایط در رشته های مورد نظر آغاز به تحصیل کنند. دکتر غلامی در ادامه به همکاری اعضای هیأت علمی این دانشگاه با دانشگاه ها، مؤسسات علمی تحقیقاتی و مراکز و سازمان های دولتی و خصوصی در قالب طرح های پژوهشی پرداخته و خاطرنشان کرد: با پتانسیل های موجود در این دانشگاه در زمینه های مختلف علمی پژوهشی آماده هرگونه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی همدان هستیم.

در ادامه دکتر سیدحبیب الله موسوی بهار ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در استان گفت: خدمات ارائه شده در این طرح در راستای ارتقاء سطح سلامت جامعه بوده که به حمد خدا اجرای آن در این استان از کیفیت به سزایی برخوردار بوده است. وی ادامه داد: جذب دانشجویان خارجی در جهت صادرات علم به کشورهای دیگر از اهداف مشترک دانشگاه علوم پزشکی همدان و دانشگاه بوعلی سینا است که با برنامه ریزی های درنظرگرفته شده می توان با همکاری یکدیگر نتایج خوبی را در این زمینه بدست آورد. دکتر موسوی بهار هم چنین با تأکید بر لزوم افزایش سطح همکاری های علمی، پژوهشی و کارگاهی بین دو دانشگاه در زمینه های مختلف علمی اظهار کرد: تاکنون طرح های مختلفی به مرحله تفاهم و اجرا رسیده است که انتظار آن می رود با همت مسؤولین دو دانشگاه طرح های مذکور با سرعت بیشتری به سرانجام برسند.

در ادامه این دیدار اعضای هیأت رئیسه دو دانشگاه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در زمینه موارد همکاری طرفین پرداختند.