رئیس دانشگاه اعلام کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا بین‌المللی می‌شود

10 Dec 2016
کد خبر : 3827939
تعداد بازدید : 152

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا از اخذ مجوز تأسیس دانشگاه بین‌المللی کشورهای در حال توسعه جهان اسلام گروه D8 در این دانشگاه خبر داد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا از اخذ مجوز تأسیس دانشگاه بین‌المللی کشورهای در حال توسعه جهان اسلام گروه D8 در این دانشگاه خبر داد.

دکتر منصور غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه تأسیس این دانشگاه در متن توافقات گروه D8 وجود دارد و محل آن نیز جمهوری اسلامی تعیین شده است، افزود: با پیگیری‌های انجام شده، محل تأسیس این دانشگاه در شهر همدان و با مسئولیت دانشگاه بوعلی درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در مراحل اولیه پیگیری مجوز تدریس حداقل 20 رشته در دانشگاه بین‌المللی از وزارت علوم در حال انجام  است، تصریح کرد: رشته‌هایی که دانشگاه بوعلی‌سینا در سطح تحصیلات تکمیلی دانشجو می‌پذیرد، در قالب این دانشگاه نیز با ظرفیت‌های علمی دانشگاه بوعلی، پذیرش دانشجو انجام خواهد داد.

غلامی با تأکید بر اینکه از اعضای هیأت علمی دانشگاه بوعلی برای تدریس دروس این دانشگاه استفاده خواهد شد، افزود: سوابق تحصیلی بالا، تسلط به زبان انگلیسی و دارا بودن دانشجو در مقطع دکتری از جمله شرایط لازم برای این اساتید است.

وی ادامه داد: دانشجو از تمام کشور‌ها از جمله ایران، با روش پذیرش درون ‌دانشگاهی و آموزش و پژوهش در سطح استانداردهای بین‌المللی پذیرفته می‌شود؛ به طوریکه امیدواریم از اوایل پاییز سال آینده این دانشگاه فعالیت خود را آغاز کند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه در حال حاضر به دنبال اخذ مجوز رشته‌های این دانشگاه هستیم، اضافه کرد: در هفته جاری نیز فهرست رشته ها نهایی خواهد شد.

غلامی با بیان اینکه پذیرش دانشجو، آموزش و شرایط فارغ‌التحصیلی این دانشگاه همانند سایر دانشگاه‌های معتبر دنیا بوده و به طور مستقل توسط دانشگاه بوعلی و زیر نظر وزارت علوم انجام می‌گیرد، ادامه داد: پس از هشت سال این دانشگاه به عنوان دانشگاه مستقل، در همدان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

آغاز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبان‌ها

غلامی از آغاز فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبان‌ها خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه بوعلی مجوز آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرفارسی زبان را اخذ کرده است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز پیش‌زمینه‌ای برای آموزش دانشجویان دانشگاه بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: نخستین دوره زبان آموزها برگزار شده و زبان آموزان غیر ایرانی در حال آموزش زبان فارسی هستند.