رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجوی استان با خانواده شهید همه کسی دیدار کرد

06 Feb 2017
کد خبر : 3826184
تعداد بازدید : 174

دکتر منصور غلامی: باید با کمک قشر‌های مختلف جامعه، ارتباط جوانان را با مساجد، شهدا، ارزش‌ های والای انقلاب، نظام اسلامی و فضای معنوی جامعه بیشتر کنیم.

دکتر منصور غلامی: باید با کمک قشر‌های مختلف جامعه، ارتباط جوانان را با مساجد، شهدا، ارزش‌ های والای انقلاب، نظام اسلامی و فضای معنوی جامعه بیشتر کنیم.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، عصر روز یکشنبه 17 بهمن 1395 آقای دکتر منصور غلامی ریاست محترم دانشگاه و رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجوی استان همدان به همراه جمعی از مدیران دانشگاه، به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و در آستانه برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان همدان، با خانواده شهید دانشجو مهندس حسین همه کسی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، آقای دکتر منصور غلامی، رئیس دانشگاه بوعلی سینا اظهار کرد: باید یاد و خاطره شهدای دانشجویی که در دفاع از انقلاب اسلامی به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند را در میان دانشجویان زنده نگاه داشت و آنها را به همگان به ویژه نسل جوان معرفی کرد، لذا برگزاری کنگره شهدای دانشجو یکی از برنامه ‌هایی است که هر دو سال یک بار به این منظور انجام می‌شود. وی افزود: برگزاری چنین نشست ‌ها و گنگره‌ هایی برای جوانان امروز به ویژه دانشجویانی که آن زمان‌ ها را درک نکرده ‌اند می‌تواند پیام انقلاب را به گوش آنها برساند و به تبع آثار خوبی را در پی داشته باشد. دکتر غلامی خاطرنشان کرد: ما به شهدا نیازمندیم نه آنها به ما، لذا، اگر مقام آنها مورد تکریم قرار می‌گیرد استفاده از منبع الهی است که این شهدا به آن وصل شده ‌اند. ریاست دانشگاه اضافه کرد: باید از قشر‌های مختلف جامعه کمک طلبید تا ارتباط جوانان را با مساجد، شهدا، ارزش‌ های والای انقلاب و نظام اسلامی و فضای معنوی جامعه بیشتر کنیم لذا، این نشست‌ها و کنگره‌ ها ابزار ارزشمندی جهت معرفی اسلام و انقلاب اسلامی و تقویت فضای معنوی به جامعه کنونی به ویژه جوانان و دانشجویان است. وی ادامه داد: ما باید در فضایی قرار گیریم که به برکت خون شهدا و الطاف الهی به انجام وظایف خطیر خود از جمله تربیت نسل جوان، آن هم در این برهه از زمان که دشمن از جهات مختلف برای منحرف کردن ذهن جوانان ما از هیچ تلاشی فرو گذار نیست، بپردازیم تا پیام انقلاب را به گوش جوانان به ویژه دانشجویان برسانیم و در حفظ و حراست از ارزش ‌های والای انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکینم.

در ادامه، حسن همه کسی برادر شهید حسین همه کسی نیز گفت: شهید همه کسی علاوه بر تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در زمان قبل از انقلاب، مدرس کلاس ‌های مفاهیم دینی نیز بوده اند که شاگردان متعددی از کلاس های ایشان از افراد موفق جامعه و بعضا از مسؤولین نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند. وی افزود: ایشان در زمان قبل از انقلاب روز‌های جمعه در شهرستان قروه حاضر می‌شدند و به آموزش قرآن و احکام دین می‌پرداختند، ایشان با وجود مسافت طولانی، در ایام مختلف سال روز‌های مقرر در آنجا حاضر شده و سختی‌های این راه را به جان می‌خریدند که این نشان از تلاش و کوشش ایشان و مقید بودن به دین، قرآن و اسلام دارد.

در این نشست هم چنین حجت ‌الاسلام ‌و ‌المسلمین فاطمی پور، معاون نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا نیز اظهار کرد: طبق روایتی از کتاب هزار و یک نکته آیت الله حسن زاده آملی، خداوند می‌فرماید: «آن کس که مرا طلب کند، من را می یابد و آن کس که مرا یافت، من را می شناسد و آن کس که مرا شناخت، من را دوست می دارد و آن کس که مرا دوست داشت، به من عشق می ورزد و آن کس که به من عشق ورزید، من نیز به او عشق می ورزم و آن کس که من به او عشق ورزیدم، او را می کشم و آن کس را که من بکشم، خونبهای او بر من واجب است و آن کس که خونبهایش بر من واجب شد، پس خود من خونبهای او می باشم». وی افزود: آن جیزی که شهدا به دنبال آن بودند خدا بود و این همان چیزی است که آنها را از لذت‌ ها و خوشی ‌های زود گذر دنیا عبور داد و سختی ‌ها و مشقت‌ های راه را برایشان آسان نمود. حجت ‌الاسلام فاطمی پور بیان کرد: و این شهدای بزرگ و والامقام بودند که در سنین مختلف این راه را به سرعت طی کردند و به لقاء ‌الله نایل شدند.

در پایان این دیدار، آقای دکتر منصور غلامی، رئیس دانشگاه بوعلی سینا و رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجوی استان همدان، با اهداء لوح سپاس و هدیه از خانواده شهید حسین همه کسی تجلیل کردند.