سهم خانواده شهداء و جانبازان در حفظ ارزش های انقلاب بیشتر است

07 Feb 2017
کد خبر : 3826094
تعداد بازدید : 231

دکتر غلامی در مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی: خانواده محترم شهدا و جانبازان که سهم بیشتری در انقلاب و پیروزی شکوهمندانه آن دارند باید در راستای حفظ و ارتقاء ارزش ‌های والای انقلاب بیشتر سرمایه گذاری کنند.

دکتر غلامی در مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی: خانواده محترم شهدا و جانبازان که سهم بیشتری در انقلاب و پیروزی شکوهمندانه آن دارند باید در راستای حفظ و ارتقاء ارزش ‌های والای انقلاب بیشتر سرمایه گذاری کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، صبح روز چهارشنبه 20 بهمن ماه، مراسم گرامیداشت 38‌مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور ریاست و اعضای محترم هیأت رئیسه دانشگاه، رؤسای دانشکده ها و سایر مدیران دانشگاه و هم چنین با حضور اعضای محترم هیأت علمی و کارکنان گرامی دانشگاه در سالن شهید چمران برگزار شد.

آقای دکتر منصور غلامی، ریاست محترم دانشگاه بوعلی سینا، در این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و بزرگداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و همه کسانی که در راستای پیروزی این انقلاب از جان و مال خود گذشتند، اظهار کرد: خانواده محترم شهدا و جانبازان که سهم بیشتری در انقلاب و پیروزی شکوهمندانه آن دارند باید در راستای حفظ و ارتقاء ارزش ‌های والای انقلاب بیشتر سرمایه گذاری کنند. وی بیان کرد: دانشگاه بوعلی سینا هم اکنون از عزت و آبروی علمی و پژوهشی در بین دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور برخوردار است، لذا در راستای حرکت پیشرونده این مجموعه و تبدیل آن به بزرگترین و معتبرترین دانشگاه علمی و پژوهشی در سطح کشور و جهان، تلاش و کوشش اساتید، کارکنان و دست‌ اندرکاران این مجموعه را می‌طلبد. دکتر غلامی اضافه کرد: از آنجا که دانشگاه مرکز فراگیری علم و دانش و تربیت نسل جوان فرهیخته است، لذا انتظاری که وجود دارد این است که سطح گفتار، رفتار و عملکرد این مجموعه و دست اندرکاران آن نسبت به سایر نهاد ‌های دیگر در مقام و سطحی بالاتر قرار گیرد، زیرا که اربابان رجوع این دانشگاه بخش ویژه‌ای از جوانان تحت عنوان دانشجویان نخبه، دانش پژوه، دانش آموخته و آینده سازانی هستند که با توجه به توشه‌ای که از این دانشگاه و عملکرد ما در جهت تأمین موجبات رشد فکری، علمی و ابتکارات جدید برای خود اندوخته‌ اند در آینده سهم مهمی در اداره کشور دارند .رئیس دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: شاخص ما سهم دانشگاه نیست بلکه میزان خدمتی است که در آینده می ‌توانیم توسط تربیت دانش آموختگان به کشور ارائه دهیم. وی گفت: هیچ بهانه ‌ای برای یک انسان مؤمن، متدین، انقلابی و وظیفه شناس چه در دنیا و چه در آخرت قابل قبول نیست که کار و وظیفه ‌ای که بر دوش او گذاشته شده است را به درستی انجام ندهد. دکتر غلامی در ادامه بیان کرد: حال تقدیر و تشکر از برخی کارمندان به عنوان یادآوری تلاش و زحمات و وظیفه شناسی آنهاست، چون هماهنگی بین واحد‌ های مختلف دانشگاه افزایش بهره وری، توسعه بیشتر و شرایط رشد علمی و پژوهشی جوانان و دانشجویان ما را در پی خواهد داشت .وی ابراز کرد: رفتار ما الگویی است برای دانشجویانی که در طول روز با آنها برخورد داریم و باید توجه داشت که انسان ‌ها بر هم تأثیر گذار هستند، از این رو احترام و عزت باید متقابل باشد و اخلاق درست و مناسب که یکی از مهمترین شاخص‌های انتخاب کارمند نمونه است باید در کارکنان این دانشگاه به خوبی جلوه کند.

حجت ‌الاسلام‌ و ‌المسلمین مهدی فاطمی پور، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا نیز در ادامه این مراسم عنوان کرد: با گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری می ‌اندیشیدند که شمع و چراغ انقلاب زودتر از این خاموش شده و هیچ‌گاه چنین پیروزی شکوه ‌مندی نصیب ایرانیان نخواهد شد. وی افزود: دشمنان توطئه ‌ها و نقشه‌ های سازمان یافته بسیاری را در راستای عدم پیروزی انقلاب طراحی کردند اما با مدیریت و راهنمایی ‌های هوشمندانه و دلسوزانه امام خمینی(ره) و به همت شهدا و ایثارگران ، شمع این انقلاب هیچ‌ گاه خاموش نشده و دست طمع دشمنان را از منطقه به ویژه ایران کوتاه کرد، دشمنانی که ایران را به عنوان پایگاه و ژاندارم اصلی دست‌ یابی به اهداف و مقاصد پست خود قرار داده بودند. حجت ‌الاسلام فاطمی پور اضافه کرد: امام(ره)، شخصیت استوار و محکمی بود که با یاری خداوند و با اعتماد به تحقق وعده‌های الهی انقلاب را به چنین پیروزی ارزشمندی نایل کرد، البته آنچه در حفظ و تداوم این انقلاب و افزایش موفقیت ‌ها و پیشرفت ‌های روز افزون آن مهم است، حفظ روحیه انقلابی انسان‌ ها و حرکت پیشرونده آنهاست. معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: در حال حاضر کشور ایران با عداوت و خصومت ‌های دشمنان و تحمیل سردمداران استعمار روبرو است و راه مقابله با آن، مجاهدت و زندگی اسلامی و اعتقاد به توانستن و یاری پروردگار است، اگر هر انسانی در هر مقام و جایگاهی وظایف خود را به درستی انجام داده و کوتاهی نکند بی ‌شک نصرت و یاری پروردگار شامل حال کشور خواهد شد. حجت ‌الاسلام فاطمی پور ادامه داد: نکته دوم، فراموش نکردن اهداف مهمی که امام (ره) و مردم عزیز برای آنها تلاش‌ ها و رشادت‌ ها کردند و خون‌ های بسیاری در این مسیر به زمین ریخته شد، اهداف انقلاب نباید از ذهن‌ ها پاک شده و به فراموشی سپرده شود، متأسفانه یکی از اهداف دشمنان نظام و انقلاب، القاء روحیه نتوانستن و نرسیدن به اهداف انقلاب است که هر اندازه این روحیه در جامعه تقویت شود رشد و ترقی کشور نیز نزول پیدا خواهد کرد. این مقام مسئول عنوان کرد: شناخت دشمن و اهداف او یکی از مهم‌ترین نکات جهت داشتن روحیه انقلابی و مجاهدانه است، هر اندازه که انسان دشمنی دشمن خود را فراموش کند به شکست نزدیک تر می‌شود بنابراین نباید هیچ گاه دشمن و ترفند و اهداف او را از ذهن فراموش کرد.

در پایان این مراسم هم چنین از 4 نفر از کارکنان دانشگاه که افتخار حضور در جبهه های دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام را داشته اند تجلیل شد و در ادامه از اعضای هیأت علمی و کارکنان بازنشسته دانشگاه و نیز از 40 نفر از  کارمندان نمونه دانشگاه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.