سیال بودن هویتی از مزیت های رشته برنامه درسی است

30 Aug 2016
کد خبر : 3830639
تعداد بازدید : 233

دکتر مهرمحمدی در همایش برنامه درسی: سیالیت هویتی از مزیت های رشته برنامه درسی است که موضوع برنامه درسی را به عنوان بعدی مهم از مقوله آموزش می شناساند.

دکتر مهرمحمدی در همایش برنامه درسی: سیالیت هویتی از مزیت های رشته برنامه درسی است که موضوع برنامه درسی را به عنوان بعدی مهم از مقوله آموزش می شناساند.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، در جریان برگزاری چهاردهمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی، دکتر محمود مهرمحمدی رئیس دانشگاه فرهنگیان و رئیس انجمن مطالعات برنامه درسی ایران، ضمن تشکر از دانشگاه بوعلی سینا به عنوان میزبان این همایش گفت: اینگونه همایش ها اهداف زیادی را دنبال می کند، ولی آن هدفی را این همایش باید پی بگیرد هویت یابی این رشته است، که مستلزم افزودن ابعاد تخصصی این رشته خواهد بود. وی افزود: سیالیت هویتی از مزیت های رشته برنامه درسی است که موضوع برنامه درسی را به عنوان بعدی مهم از مقوله آموزش می شناساند. رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: برنامه درسی ناظر بر دوره های خاص تحصیلی است، البته ابعاد مختلفی در حوزه برنامه درسی وجود دارد که ما نباید محدود بشویم به یک بعد خاص و باید بصورت جامع تفکر کنیم. رئیس انجمن مطالعات برنامه درسی ایران خاطرنشان کرد: فرهنگ و برنامه درسی مسأله جدیدی نیست و در گذشته نیز به آن پرداخته شده و آشناست، اما پرداختن به یک مسأله را صرفاً نمی توان مثبّت آن مسأله دانست. دکتر مهرمحمدی تاکید کرد: در واقع باید بینگاریم که با یک بحث جدید روبرو هستیم و آن تبیین و تکمیل فرهنگ و مطالعات برنامه درسی است. وی در پایان گفت: برای نیل به این موضوع و هدف باید نقشه ای مدون داشته باشیم تا نقاط التقاء آن را با موضوعات دیگر بیابیم و بتوانیم با ارائه یک چک لیست مناسب و جامع به بررسی ابعاد و زوایای مختلف این موضوع بپردازیم.