ششمین آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی (سامفا) برگزار شد.

25 01 2020 07:30
کد خبر : 3802281
تعداد بازدید : 191

ششمین آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی (سامفا) ، با حضور دانشجویان دانشگاه های استان، روز پنج شنبه در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

 

سامفا" نام اختصاری "سنجش استاندارهای مهارت‌های فارسی" است. این آزمون به همت مرکز همکاری‌های علمی بین المللی، سازمان سنجش آموزش کشور و اداره­  کل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری استادان برجسته دانشگاه‌ها و موسسات علمی کشوراین آزمون طراحی و اجرا شده است. برخی از آزمون­ های زبان انگلیسی که در کشور اجرا می­ گردد، به نظر می ­رسد که هنوز فاقد سند پشتیبان می ­باشند، اما برای این آزمون چارچوب علمی و سند پشتیبان تهیه شده است که توسط وزارت علوم منتشر می­گردد. علاوه بر آن، این آزمون از امتیاز داشتن آزمون مهارت گفتاری نیز برخوردار است که پس از ضبط تولیدات فارسی­ آموزان همراه با سایر مهارت ­ها در سازمان سنجش آموزش کشور ارزیابی می ­گردد.

آزمون سامفا یکی از ملاک‌های تحصیل در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی است. طبق آیین ­نامه ­های مصوب، تمام دانشجویان غیرایرانی داوطلب تحصیل در دانشگاه‌های کشور باید در این آزمون شرکت کنند.

 

لازم به یادآوری است که در روز جمعه،  دکتر علی عربی معاون "توسعه مدیریت و پشتیبانی" و دکتر رضوانی مفرد "رئیس دفتر ریاست و  روابط عمومی" دانشگاه در محل برگزاری آزمون سامفا حضور یافتند و با داوطلبان به گفتگو پرداختند.

 

اخبار مرتبط

There are no results.