شهادت اوج عرفان و بندگی است

13 May 2016
کد خبر : 3832664
تعداد بازدید : 242

دکتر سید ضیاء هاشمی: شهادت اوج عرفان و بندگی است و شهدا با بالاترین سطح احساسات و عشق در این مسیر قدم برمی­دارند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، عصر روز چهارشنبه 22/02/95 گردهمایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه بوعلی سینا با حضور دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،        آیت ا... غیاث­الدین طه محمدی نمایندۀ ولی فقیه در استان و امام جمعۀ همدان، دکتر منصور غلامی رئیس  دانشگاه، دکتر عارف رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، سردار مهدی فرجی فرماندۀ تیپ 32 انصارالحسین (ع) و جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه در سالن شهید چمران برگزار شد.

در این مراسم، دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: در مجلس شهدا درس آزادگی و شهادت می ­شنویم. وی افزود: هر قطره از خون شهید خاک را پاک می­کند و ایشان با اهدای خون خود حیات را در رگ های جامعه جاری می­کنند. دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: آنگاه که شهادت با علم همراه باشد تأثیرگذارتر خواهد بود و مثال بارز این موضوع شهدایی همچون بهشتی، مفتح، چمران و مطهری ها هستند و این همان مثال معروف است که می فرماید: مدادالعلماء أفضل من دماء الشهدا. معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به فرمودۀ اما صادق(ع) تصریح کرد: اما حسین (ع) در راه خدا جهاد کرد تا بندگان خدا از جهل نجات یابند. وی گفت: شهادت اوج عرفان و بندگی است و شهدا با بالاترین سطح احساسات و عشق در این مسیر قدم برمی دارند. دکتر هاشمی در پایان اظهار کرد: هر کسی به این مسیر اعتقاد داشته باشد به طور قطع به سر منزل مقصود خواهد رسید.

در این مراسم هم چنین سردار مهدی فرجی فرماندۀ تیپ 32 انصارالحسین (ع) به بیان خاطرات شهدا، به ویژه شهدا و جانبازان مدافع حرم پرداخت.

 در پایان این گردهمایی به دانشجویان برتر علمی و فرهنگی شاهد و ایثارگر دانشگاه هدایایی به رسم یادبود اهداء شد و حاضرین در وقت ملکوتی اذان، نماز مغرب و عشاء را به امامت حضرت آیت ا... غیاث الدین طه محمدی نمایندۀ ولی فقیه در استان و امام جمعۀ همدان در مسجد دانشگاه اقامه کردند.