طرح دانشگاه عاری از دخانیات کلید خورد

14 May 2017
کد خبر : 3824219
تعداد بازدید : 247

با حضور اعضای هیأت رئیسه دانشگاه، اعضای هیأت علمی و دانشجویان، طرح بدیع در دانشگاه بوعلی سینا کار خود را آغاز کرد.

با حضور اعضای هیأت رئیسه دانشگاه، اعضای هیأت علمی و دانشجویان، طرح بدیع در دانشگاه بوعلی سینا کار خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، صبح روز یکشنبه 1396/02/24 همزمان با سالروز لغو امتیاز تنباکو توسط میرزای شیرازی در دوران مشروطه، طرح دانشگاه عاری از دخانیات (بدیع) در دانشگاه بوعلی سینا، به عنوان یکی از پیشگامان و متقدمین در اجرای این طرح، با حضور ریاست و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه، اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه و از فرماندهی نیروی انتظامی استان در قالب همایش "دانشگاه عاری از دخانیات" در سالن شهید چمران دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم دکتر منصور غلامی ریاست محترم دانشگاه بوعلی سینا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: ترک دخانیات موضوعی است لازم که نیاز به توضیح ندارد اما استعمال دخانیات به عنوان یک دستاورد فرهنگی غلط که وارد کشور شده است و با اثرات سوء خود تبعات بدی را به دنبال داشته قابل توجه می باشد. وی افزود: البته این مطلب اقتصاد کشور را هم تحت تاثیر قرار داده است که جای تامل دارد. دکتر غلامی خاطرنشان کرد: ما در راستای حذف دخانیات در کشور توفیقات خوبی داشته ایم، به طوری که استعمال سیگار و دخانیات به طور معمول در گذشته رواج داشت ولی اکنون این موضوع نکوهیده و مذموم مردم است. وی بیان کرد: البته هنوز کسانی گرفتار دخانیات هستند و باید طوری برنامه ریزی شود تا حرکت به سمت طرد این موضوع ناپسند برود. رئیس دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: ما افراد مصرف کننده را طرد نمی کنیم، اما از آنها تقاضا می کنیم تا از مصرف دخانیات فاصله بگیرند. وی تأکید کرد: قاعدتا تشویق، لطافت و نرم خویی در راهنمایی ها می تواند آثار مفید به فایده ای داشته باشد، که البته حرکت و خرد جمعی در این باره بسیار موثر است و می تواند بازده بیشتری داشته باشد.

در ادامه این برنامه، دکتر سید رسول عمادی معاون دانشجویی دانشگاه، گزارش مختصری از اقدامات صورت گرفته در جهت اجرای طرح بدیع در دانشگاه بوعلی سینا ارائه کرده و گفت: مصممیم تا با طرح های تشویقی مصرف کنندگان دخانیات را از این کار بازداریم.

دکتر اکبر عروتی موفق معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز در این مراسم، مصرف سیگار در کشور را بسیار خطرناک دانسته و افزود: سالیانه مبلغی حدود دو و نیم تریلیون ریال در کشور سیگار مصرف می شود که بسیار نگران کننده است.

در پایان هم چنین دکتر مسیب یارمحمدی واصل رئیس مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه با ارائه مطالبی مضرات ناشی از مصرف دخانیات را هشدار داده و سازوکار اجرای این طرح در دانشگاه را شرح داد.