طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه بوعلی سینا آغاز به کار کرد

03 Jul 2017
کد خبر : 3822989
تعداد بازدید : 185

طرح ضیافت اندیشه با شرکت حدود 150 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا افتتاح شد

طرح ضیافت اندیشه با شرکت حدود 150 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا افتتاح شد

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه صبح روز سه شنبه 1396/04/13 با حضور ریاست و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه بوعلی سینا، طرح ضیافت اندیشه اساتید با شرکت حدود 150 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا کار خود را شروع کرد.

در این مراسم دکتر منصور غلامی ریاست دانشگاه بوعلی سینا ضمن خیرمقدم به مدرسین و اساتید محترم حاضر در این طرح و تشکر از برگزارکنندگان آن گفت: طرح ضیافت اندیشه فرصت مغتنمی است تا اساتید این دانشگاه در فضایی صمیمی تر قرار گرفته و با هم بیشتر آشنا شوند تا از تجربیات و محسّنات اخلاقی یکدیگر استفاده کنند. وی افزود: از این جهت که اعضای هیأت علمی بیشتر درگیر مبحث علمی و تخصصی خود هستند و فرصت کافی برای مطالعه مباحث فوق برنامه ندارند، این گونه کلاس ها و کارگاه ها که به صورت هم اندیشی برگزار می شود، بستر بسیار مناسبی برای ارتقاء سطح مباحث معرفتی و اخلاقی در ایشان است. ریاست دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: در خیلی از موارد ما توان تربیت کامل فرزندان خود را نداریم و باید به متخصصان این امر مراجعه کنیم، به بیان دیگر ما در دانشگاه عهده دار تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستیم و آنها خواه یا ناخواه از رفتار ما تأثیر می پذیرند، بنابراین باید اول به اصلاح خود بپردازیم تا در نهایت دانشجویان نیز به تأسی از رفتار ما اصلاح گردند.

در این جلسه هم چنین حجت الاسلام و المسلمین علی محمد عباسی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا گفت: امیرالمؤمنین علی (ع) می فرماید" خداوند حقوق بندگانش را مقدم بر حقوق خود قرار داده است" بنابراین اگر کسی در خدمت به خلق حقوق مردم را مقدم بر حقوق خود بدارد در کسب توفیقات الهی موفق خواهد بود. وی تأکید کرد: اخلاق عمومی در جامعه تنزّل پیدا کرده است و وظیفه بنده و شماست تا برای ارتقاء این موضوع اقدام کنیم و یکی از این اقدامات این است که در دانشگاه علاوه بر اهتمام به پیگیری مسائل علمی به امور تربیتی دانشجویان نیز توجه ویژه داشته باشیم.

دکتر عباس افخمی عقداء معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از برنامه های درنظرگرفته شده برای طرح ضیافت اندیشه اساتید سال 1396 ارائه کرد.