طی مراسمی از پژوهشگران برتر دانشگاه بوعلی سینا تجلیل شد

13 Dec 2016
کد خبر : 3827789
تعداد بازدید : 157

طی مراسمی با حضور اعضای هیأت رئیسه دانشگاه، از پژوهشگران برتر دانشگاه بوعلی سینا تجلیل شد

طی مراسمی با حضور اعضای هیأت رئیسه دانشگاه، از پژوهشگران برتر دانشگاه بوعلی سینا تجلیل شد

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، شامگاه روز دوشنبه 1395/9/22 همزمان با آغاز هفته وحدت و ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه بوعلی سینا با حضور اعضای محترم هیأت رئیسه دانشگاه، ریاست محترم بنیاد نخبگان استان همدان و هم چنین با حضور اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه، در سالن شهید جمران دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم، آقای دکتر حسن ختن ‌لو، معاون محترم پژوهش و فناوری دانشگاه در ابتدای صحبت های خود ضمن تبریک هفته وحدت و هفته پژوهش گفت: از جمله افتخارات دانشگاه بوعلی سینا، دریافت 2 جایزه جشنواره خوارزمی توسط آقایان دکتر مظاهری رودبالی عضو هیأت علمی دانشکده فنی و مهندسی و دکتر سعید باقری پژوهشگر پسا دکتری شیمی و معرفی دکتر مجذوبی عضو هیأت علمی دانشکده فنی و مهندسی به عنوان پژوهشگر برگزیده کشور، که امیدورایم این روند همچنان ادامه یابد و نام دانشگاه بوعلی سینا روز به روز بیشتر بدرخشد. وی اشاره‌ای نیز به آمار مقالات و رتبه دانشگاه بوعلی سینا در بین دانشگاه‌های کشور داشت و افزود: دانشگاه بوعلی سینا بیشترین رشد را در بین دانشگاه‌های کشور از نظر چاپ مقالات خارجی داشته است، البته مقالات از نظر کیفیت نیز وضعیت بهتری نسبت به کمیت آن دارند که آمارهای فعلی نشان دهنده یک رشد مداوم در این دانشگاه است. دکتر ختن لو ادامه داد: پژوهش‌های بنیادی در دانشگاه بوعلی سینا نهادینه شده و به یک رشد پایدار دست یافته است و یک رشد 30 درصدی را به نمایش می‌گذارد. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گفت: دانشگاه بوعلی سینا از لحاظ درصد مقالات جزء 3 دانشگاه برتر کشور است که 30 این موضوع حاکی از آن است که دانشجویان این دانشگاه به دنبال چاپ مقالات خود در مجلات معتبر هستند. این مقام مسئول خاطر نشان کرد: دانشگاه بوعلی سینا از لحاظ ارجاعات مقالات نیز جزء دانشگاه های برتر کشور است و از نظر معیار‌های ISC مقام  یازدهم را در بین دانشگاه‌های جامع کشور دارد و همچنان این دانشگاه جزء دانشگاه‌های 1 درصد تأثیر گذار جهان به شمار می‌رود، در جمع یک درصد دانشمندان موثر جهان که بیشترین تعداد مقالات چاپ شده را در مجلات ISI دارند نیز آقایان دکتر زلفی‌گل، دکتر افخمی، دکتر جلالی و دکتر نعمت‌الهی هستند که این خود مایه فخر و مباهات این دانشگاه است.

آقای دکتر غلامحسین مجذوبی، ریاست محترم بنیاد نخبگان استان نیز در این مراسم با ارائه آماری از وضعیت پژوهش و حوزه های مختلف فناوری گفت: سرعت رشد تکنولوژی در جهان بالاست، بنابراین پژوهش‌ها باید به گونه ای باشد که به فناوری و تولید ثروت ختم شود.

در پایان این مراسم، هم چنین با حضور اعضای محترم هیأت رئیسه دانشگاه از پژوهشگران برگزیده دانشگاه بوعلی سینا تجلیل به عمل آمد.

در پایان این مراسم، هم چنین با حضور اعضای محترم هیأت رئیسه دانشگاه از پژوهشگران برگزیده دانشگاه بوعلی سینا تجلیل به عمل آمد..