فراخوان همکاری های پژوهشی تحقیقاتی مشترک بین ایران وآلمان

25 Dec 2018
کد خبر : 3849599
تعداد بازدید : 186

به گزارش دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه بوعلی سینا، اولین

به گزارش دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه بوعلی سینا، اولین فراخوان مشترک همکاریهای پژوهشی تحقیقاتی میان استادان و پژوهشگران ایرانی و آلمانی در چارچوب همکاری های بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و تحقیقات جمهوری فدرال آلمان (BMBF)، برای سال  ۲۰۱۸ از   ۱۸دسامبر انتشار می یابد و به مدت دوسال قابل اجرا خواهد بود.

اولویت‌های تحقیقاتی پیشنهادی به شرح زیرتعیین شده‌اند:

تنوع زیستی، اقتصاد بیولوژیک (ازجمله امنیت غذایی)، محیط زیست (ازجمله آب وتغییرات آب و هوایی) و سلامت لازم به ذکر است پروژه‌هایی که حوزه فنی حرفه‌ای را نیز در برمی‌گیرند، در اولویت انتخاب داوران این فراخوان خواهند بود.

تبادل محققان، توسعه کنسرسیوم تحقیقاتی، تهیه طرح‌های تحقیقاتی کامل و کاربرد آن ها؛ هماهنگی همکاری دو جانبه بین همکاران ایرانی و آلمانی؛ آماده سازی و اجرای رویدادهای دوجانبه مانندکنفرانس‌ها، کارگاه‌ها و یاکمپین‌های میدانی، از اهداف این فراخوان مشترک است.

اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و متقاضیان واجد شرایط به شرح مندرج درمتن پیوست می‌توانند پروپوزال‌های خود را به زبان انگلیسی تا تاریخ۱۵ آوریل۲۰۱۹مطابق با۲۶فروردین۹۸برای مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ایمیل a_kouhian@msrt.ir ارسال کنند.

اطلاعات بیشتر و متن کامل فراخوان به زبان‌های انگلیسی وفارسی، نمونه پروپوزال و توضیحات جانبی فراخوان، درفایل‌ های پیوست درج گردیده است.