قهرمانان مدال آور دانشگاه در چهاردهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور

13 Aug 2018
کد خبر : 3811214
تعداد بازدید : 227

4 طلا، 1 نقره، 1 برنز و دو مقام ششمی در بخش دانشجویان دختر و 1 طلا، 1 نقره، 2 برنز، 3 مقام پنجمی و 2 مقام ششمی در بخش دانشجویان پسر حاصل کار کاروان دانشگاه

چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه شیراز برگزار شد. در این دوره کاروان دانشجویان دختر و پسر دانشگاه نتایج قابل توجهی نسبت به دورهای قبلی المپیاد کسب کردند.

در رشته تیراندازی و در ماده تفنگ بادی انفرادی مهلقا جام بزرگ ورزشکار با سابقه و خوش نام کشور که سابقه حضور موفق در المپیک را هم دارد توانست با اقتدار به مدال طلا دست یابد.

در رشته دوومیدانی و با حضور قهرمانان ملی در تیم دانشگاه نتایج بی سابقه ای کسب شد.  سپیده صارمی قهرمان خوش آتیه دوهای سرعت توانست در ماده 400 متر به مدال طلا دست یابد. این دانشجوی قهرمان در ماده 800 متر نیز صاحب گردن آویز نقره شد. در این رشته همچنین سمیرا زمانی یکه تاز دوهای استقامت توانست در ماده های 1500 و 5000 متر به 2 مدال خوشرنگ طلا دست یابد.  در این رشته و در ماده 4 در 400 متر تیم دانشگاه بوعلی سینا متشکل از آزاده قاسمی، سپیده صارمی، سمیرا زمانی و مهدیس حبیبی به مقام ششمی دست یافتند. این تیم را خانم فریده نوریان به عنوان مربی و خانم محبوبه فدایی به عنوان سرپرست همراهی کردند.

در رشته شطرنج دانشجویان پرتلاش دانشگاه، سعیده گنجعلی، رومینا حیدریان، پگاه طهماسبی، پرنیان مقصودی و در رقابتی میلی متری و نزدیک با تیم های اول و دوم به کسب مدال برنز بسنده کردند. در این بخش و در بخش قهرمانان میزهای چهارگانه حکم نایب قهرمانی میز سه به رومینا حیدریان رسید. مربیگری این تیم به عهده آقای ایرج صباح بود.

بلندقامتان دانشگاه در رشته بسکتبال به مربیگری خانم هلن معبودی علی رغم شایستگی های فراوان به مقامی بهتر از ششمی نرسیدند. هستی آیینه چی، فرنوش شجاعی، محیا نوشین، عاطفه دانشیار، کیمیا مقدم پناه، نفیسه زارعی، بهنوش شرفخانی، آتوسا ئیل گلی، فریبا ترکاشوند، فاطمه پوررضا، ملیکا ضبیحی و پرنیا بورمجنون اعضای تیم بسکتبال بودند.

در پایان و با احتساب امتیازات کلی تیم دانشگاه بوعلی سینا در بخش دانشجویان دختر توانست با ارتقای چند ده پله ای نسبت به دور قبل به مقام دهمی مسابقات از بین 98 دانشگاه شرکت کننده دست یابد. سرپرستی این کاروان به عهده آقای ایرج جباری و خانم فاطمه کرمانی بود.

و اما در بخش دانشجویان پسر خوشرنگ ترین مدال را هاشم نوذری کیا دانشجوی با اخلاق و توانمند دانشگاه در رشته کشتی آزاد و در وزن 79 کیلوگرم به دست آورد. وی با غلبه بر تمامی حریفان و شکست دادن قهرمانان دور قبل از مازندران و تهران موفق به کسب مقام قهرمانی شد. علی عبدالملکی کشتی گیر دوست داشتنی فرنگی کار دانشگاه در وزن 60 کیلوگرم در رقابتی سنگین و فشرده موفق به کسب مدال برنز شد. در این رشته شهریار کیهانی در وزن 87 و میعاد اسدی در وزن 77 دو مقام پنجمی و 4 امتیاز برای دانشگاه کسب کردند. آقای عباس بیگلر بگی مربیگری تیم کشتی را به عهده داشت.

در رشته کاراته و در بخش پرهیجان کومیته محمدرضا اجلالی توانست با انجام مبارزاتی فشرده و نفس گیر به فینال راه یابد. وی با بدشانسی در فینال بازی را به حریف واگذار کرد و البته به مدال ارزشمند نقره دست یافت.

مهدی نوروزی و صادق قربانحسینی در رشته پینگ پنگ و در قسمت دونفره با حذف کردن برخی از دانشجویان قهرمان این رشته توانستند پس از ورزشکارانی از دانشگاه تهران و کاشان به مدال برنز دست یابند. این دو ورزشکار صاحب مدال طلا و برنز المپیادهای قبلی نیزهستند. در این رشته و در بخش انفرادی مهدی نوروزی ششم شد. امین قویمی مربی گری پینگ پنگ را عهده دار بود.

در دوومیدانی علی سیاوشی در ماده سنگین ده گانه و پس از دو روز رقابت فرسایشی و علی رغم شایستگی و تلاش فراوان و با بدشانسی در ماده پرش با نیزه نتوانست روی سکوی قهرمانی برود و ششم شد.

کاروان ورزشی دانشجویان پسر با کسب این مدال ها و در کنار امتیازات حاصل از مقامهای پنجم و ششمی با صعودی 11 پله ای نسبت به دور قبلی المپیاد در جایگاه نوزدهم قرار گرفت. سرپرست کاروان در بخش دانشجویان پسر آقای امین قویمی بود.