مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری فناوری وزارت علوم :

24 Oct 2017
کد خبر : 3819119
تعداد بازدید : 197

وزیر پیشنهادی علوم می تواند به اقتصاد دانش بنیان در دانشگاهها شتاب دهد

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: منصور غلامی گزینه پیشنهادی وزارت علوم، می تواند به اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه، مراکز پژوهشی و پارک علم و فناوری شتاب دهد.

 

خسرو پیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و نیز ماموریت های محوله به وزارت علوم در چارچوب این سیاست‌ها می تواند به پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، ساماندهی نظام جهت دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش بنیان در منطقه منجر شود.

وی در ادامه گفت: امروزه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند موتور محرکه‌ای است که بتواند تحرک لازم را در قوای سه گانه و دستگاه‌های زیر مجموعه ایجاد کند و در این میان، نقش آفرینی نخبگان دانشگاهی با استفاده از امکانات دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری از اهمیت ویژه ای برخوردار است
پیری خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی و اطلاعی که از توانمندی ها و تجربیات غلامی دارم تحقق اقتصاد دانش بنیان می تواند با هدایت و پشتیبانی او در بین جامعه و نخبگان دانشگاهی با استفاده از زیرساخت‌های موجود شتاب قابل ملاحظه ای داشته و شعار دانایی خلق ارزش ها را در محیط علمی، پژوهش و فناوری شکل دهد. 
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم ادامه داد: با در نظر گرفتن تجربیات بسیار ارزشمند غلامی به دلیل سابقه طولانی و درخشان به عنوان رئیس دانشگاه و اشراف کاملی که در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری دارد می توان امیدوار بود که با انتخاب وی به عنوان وزیر علوم، شاهد تحولات و نوآوری های قابل توجه ای باشیم. 

وی تصریح کرد: همچنین با نگاه ویژه غلامی در حوزه تعاملات بین المللی و تاکیدی که برای حضور هر چه بیشتر دانشگاهیان در مجامع علمی بین المللی و همچنین استفاده از ظرفیت های علمی و فنی ایرانیان متخصص مقیم خارج کشور دارد می توان به تغییرات چشمگیری در توسعه دیپلماسی علمی و فناوری در کشور نائل آمد.

پیری ابراز امیدواری کرد که غلامی به عنوان گزینه پیشنهادی با حمایت جامعه دانشگاهی و همراهی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بتواند با اجرای برنامه های مورد نظر نسبت به ارتقای جایگاه جامعه دانشگاهی در داخل و خارج کشور موفق باشد.