مراسم تقدیر از پرسنل کتابخانه های دانشگاه با حضور دکتر منصور غلامی

20 Nov 2015
کد خبر : 3836249
تعداد بازدید : 175

صبح امروز به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از پرسنل کتابخانه های دانشگاه بوعلی سینا با حضور ریاست محترم دانشگاه تقدیر شد.

صبح امروز شنبه 30/8/1394 به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از پرسنل کتابخانه های دانشگاه بوعلی سینا با حضور دکتر منصور غلامی ریاست محترم دانشگاه، دکتر حسن ختن لو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، دکتر سید­مسعود ذوالحواریه مدیر پژوهشی دانشگاه و دکتر مرتضی یوسف صنعتی رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه، در سالن فجر دانشگاه تقدیر شد.

در این مراسم دکتر منصور غلامی ریاست محترم دانشگاه با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و فرارسیدن هفته بسیج، از کتابداران به عنوان همکارانی زحمت کش در سکوت نامبرده و گفت: متاسفانه مسؤولین ما کمتر به کتابخانه ها سرکشی می کنند و باید سرکشی به کتابخانه ها پررنگ تر باشد. ریاست دانشگاه با اشاره به نقش کتابخانه ها افزود: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و به دلیل وجود مجموعه های اطلاعات علمی در شبکه ها و فضاهای مجازی، نقش کتابخانه ها به نحوی تغییر کرده است و منابع به سمت الکترونیک پیش رفته و ما در ضمن تلاش برای حفظ اسناد و کتب موجود، باید فضای مناسبی برای دسترسی سریع دانشگاهیان و مراجعه ایشان به منابع را فراهم کنیم. وی خاطرنشان کرد: بازنگری در وظایف کتابخانه ها ما را درفضای کتاب و کتابداری کمک می کند. دکتر غلامی حضور دانشجویان را در کتابخانه ها مطلوب ندانسته و گفت: باید موانع ورود به کتابخانه ها برطرف و تشویق برای حضور دانشجویان فراهم شود. ایشان هم چنین کتابداران را به رعایت به جای قوانین در امانت دهی کتاب برای حفظ منابع کتابخانه ای توصیه نمودند.

در پایان نیز پرسنل کتابخانه های دانشگاه به بیان مسائل و مشکلات و ارائه راهکارها پرداختند.