مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی در دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد

04 01 2022 06:35
کد خبر : 3795572
تعداد بازدید : 186

مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، با حضور دانشگاهیان و همزمان با فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س)، در دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد.

 

 

 

در آغاز این مراسم، دانشگاهیان با حضور در یادمان شهدای گمنام دانشگاه، ضمن اهدای شاخه‌های گل و قرائت فاتحه، با آرمان‌های امام راحل و شهدا، تجدید پیمان کردند.


در آغاز مراسم، دکتر حسن رحیمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا و رئیس بسیج اساتید استان همدان، ضمن تبیین جایگاه شهید سلیمانی، به تشریح اقدامات مختلف جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت پس از شهادت شهید سلیمانی، در راستای اعتلا و حفظ دستاورد‌های آن شهید والامقام پرداخت و مقاومت را رمز پیروزی اسلام در همه شئون دانست.

در ادامه، دکتر حسین رضوان سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به شاخص ها و ملاک های جوامع در شناسایی قهرمانان، اظهار داشت: اهداف و شاخص‌های جامعه ما در وجود شهدا و اسطوره‌ها مطرح است؛ وقتی افرادی همچون شهید سلیمانی‌ها را می‌بینیم، متوجه می‌شویم که جامعه به چه ارزش‌هایی ارج می‌نهد.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام دکتر محمدمهدی حاجیلویی‌محب مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا و دانشگاه‌های استان همدان، با اشاره به خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه، مطالبی را درخصوص جهاد و جایگاه آن در اسلام مطرح نمود.

وی اظهار داشتمرگ در بستر زیبنده افرادی چون شهید سلیمانی نیست و ایشان به حق پاداش مجاهدت‌هایش را با شهادت در راه خدا گرفت. 
شهیدان سلیمانی و ابومهدی‌المهندس مصداق آیه ۹۶ سوره مریم‌اند که می فرماید، کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده‌اند، به زودی خدای رحمان برای آنان محبتی در دل‌ها قرار می‌دهد.

 

اخبار مرتبط

There are no results.