مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور دانشگاهیان برگزار شد

26 Sep 2017
کد خبر : 3820394
تعداد بازدید : 218

اقشار مختلف دانشگاهی در ششمین روز از ماه محرم یاد و خاطره شهدای کربلا و دفاع وقدس را گرامیداشتند.

اقشار مختلف دانشگاهی در ششمین روز از ماه محرم یاد و خاطره شهدای کربلا و دفاع وقدس را گرامیداشتند.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، صبح روز چهارشنبه 1396/07/05 همزمان با ششم ماه محرم در سالروز شکست حصر آبادان، اقشار مختلف دانشگاهی اعم از اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان با حضور در سالن شهید چمران دانشکده علوم پایه یاد و خاطره شهدای گرانقدر کربلا و هم چنین شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامیداشتند.

در این مراسم دکتر منصور غلامی ریاست دانشگاه بوعلی سینا، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، این ایام را یادآور رادمردی ها و ایثارگری های رزمندگان و شهدای دوران طلایی و ماندگار دفاع مقدس دانسته و افزود: در آن زمان رزمندگان اسلام خستگی ناپذیر و با اخلاص در برابر دشمنان ایستادند و نگذاشتند ذره ای از خاک ایران اسلامی به دست نامحرمان بیفتد. وی ادامه داد: ما نباید فکر کنیم که جنگ تمام شده است، بلکه همواره شاهد این هستیم که دشمنان به طور مداوم به دنبال ایجاد تنش و ناآرامی در منطقه هستند و در این روزگار نیز از طریق نبرد نرم وارد کشورها و ملت ها می شوند. دکتر غلامی خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم تا در هر جایگاهی هستیم به نوبه خود با دشمن مبارزه کنیم و نگذاریم زحمات و خون گرانبهای شهدای این مرزو بوم هدر برود.

در ادامه این مراسم جناب آقای مهدی صمدی صالح و آقای عبدالرضا زمانی از رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس به بیان خاطرات ایثار و شهادت از زندگی شهدای هشت سال دفاع مقدس پرداخته و پس از آن جناب آقای اسدی به مرثیه خوانی در رثای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام پرداخت.

در پایان این مراسم همچنین از رزمندگان دفاع مقدس از اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه که بیشترین حضور را در جبهه های حق علیه باطل داشتند تجلیل شد و در نهایت نیز به 5 نفر از پرسنل دانشگاه که در مسابقه پیامکی "بهترین جمله در وصف مقاومت هشت ساله ملت ایران" برنده شدند جوایزی به رسم یادبود اهداء شد.