مرکزآموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه، فعالیت آموزشی خود را رسماً آغاز کرد

30 Oct 2016
کد خبر : 3829319
تعداد بازدید : 172

با حضور ریاست محترم دانشگاه مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه بوعلی سینا، رسماً فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

با حضور ریاست محترم دانشگاه مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه بوعلی سینا، رسماً فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، شنبه 1395/8/8 با حضور آقای دکتر منصور غلامی ریاست محترم دانشگاه، فعالیت آموزشی مرکز آموزش زبان ­فارسی به غیرفارسی ­زبانان دانشگاه بوعلی ­سینا با حضور دانشجویانی از کشورهای مختلف (الجزایر، پاکستان، عراق، سوریه و ...) به ­طور رسمی آغاز شد.

آقای دکتر منصور غلامی، ریاست محترم دانشگاه، در این مراسم، ضمن تشریح برخی از برنامه­های راهبردی دانشگاه بوعلی سینا در زمینة آموزش زبان فارسی برای متقاضیان غیرایرانی، به شرایط فراهم شده در دانشگاه جهت تحقق این اهداف اشاره نمودند. وی هم چنین از زبان فارسی به ­عنوان گنجینه و میراثی گرانسنگ یاد کرده و افزود: حفظ و ترویج این زبان برای بازنمایی هویت ملی، فرهنگ و تمدن غنی و دیرین کشور بسیار ضروری است. رئیس دانشگاه فعالیت مراکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان را یکی از بسترهای اثرگذار در انتقال مهم­ترین و ماندگارترین آثار فکری و محصولات اندیشه این مرز و بوم دانسته و گفت: همکاری و حمایت برای تأسیس کرسی­ها، رشته­ها و مراکز آموزش زبان فارسی و ایران­شناسی در دانشگاه­ها و مراکز علمی، تحقیقاتی و فرهنگی خارج از کشور در رأس برنامه ­های راهبردی دانشگاه است.

در ابتدای این مراسم، آقای دکتر یوسف آرام، مدیر محترم اداره همکاری ­های علمی بین­المللی دانشگاه، گزارش کوتاهی از روند اجرایی برنامه­های آموزشی مرکز ارائه نموده و به تشریح ویژگی­ های کلی دوره­ های آموزشی عمومی و تخصصی پرداختند.

در ادامه، آقای حمید آقاجانی، مسؤول راه­اندازی این مرکز نیز با تشریح محتوای آموزش درسنامه ­ها و مهارت ­های ملحوظی در منابع درسی، در خصوص نحوة سازماندهی کلاس ­های آموزشی توضیحاتی ارائه نمودند.