نخستین آزمون وزارتی سنجش استاندارد مهارت فارسی آموزان ( سامفا ) در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد

24 Jan 2018
کد خبر : 3815759
تعداد بازدید : 187

نخستین آزمون سنجش مهارتهای فارسی آموزان (سامفا) به همت وزارت علوم توسط سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه های بوعلی سینا، تهران، بین المللی امام خمینی، فردوسی مشهد و اصفهان برگزار شد.

نخستین آزمون سنجش مهارتهای فارسی آموزان (سامفا) به همت وزارت علوم توسط سازمان سنجش آموزش کشور در  دانشگاه های بوعلی سینا، تهران، بین المللی امام خمینی، فردوسی مشهد و اصفهان  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی  دانشگاه این آزمون با حضور  47 زبان آموز خارجی از 14 کشور در دو بخش عمومی و دانشگاهی برگزار شد که بخش عمومی آن در پنج شنبه ٥ بهمن برگزارگردید  و بخش دانشگاهی آن در روز جمعه ٦ بهمن در حال برگزاری است .

در این آزمون میزان تسلط زبان آموزان غیر ایرانی در چهار مهارت گفتاری، نوشتاری، شنیداری و خوانداری مورد سنجش قرار می گیرد.

از سال آینده ، آزمون سامفا طبق جدول زمان بندی حداقل ٢بار در سال توسط سازمان سنجش برگزار می شود و از سال تحصیلی دانشگاهی آینده قبولی در آزمون سامفا ملاک پذیرش دانشجویان غیر ایرانی برای تحصیل در دانشگاه های کشور خواهد بود.

بخش دانشگاهی آزمون سامفا برای چهار گروه علوم پایه، فنی مهندسی، علوم پزشکی، علوم انسانی و علوم اجتماعی طراحی شده که دانشجویان غیر ایرانی با توجه به رشته تحصیلی مورد علاقه خود برای ادامه تحصیل در دانشگاه های ایران در آزمون دانشگاهی شرکت می کنند.

شایان ذکر است آزمون سامفا مشابه آزمون آیلتس و تافل در زبان انگلیسی است. تاکنون چنین آزمون متمرکز و استانداردی برای زبان فارسی در کشور وجود نداشته است. که به همت مرکز همکاری های علمی بین المللی و باهمکاری سازمان امور دانشجویان و سازمان سنجش آموزش کشور و با تلاش استادان متخصص این حوزه طراحی شده و به اجرا در آمده است.

از سال آینده این آزمون بطور همزمان در داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد.