نشست رؤسای دانشگاه های استان با محوریت راهیان نور، کنگره شهدای دانشجو و اردوهای جهادی

16 Oct 2017
کد خبر : 3819659
تعداد بازدید : 171

دکتر غلامی در جمع رؤسای دانشگاه های استان: هر دانشگاه باید به سهم خود در پیشبرد اهداف فرهنگی و جهادی مؤثر باشد.

دکتر غلامی در جمع رؤسای دانشگاه های استان: هر دانشگاه باید به سهم خود در پیشبرد اهداف فرهنگی و جهادی مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، صبح روز سه شنبه 1396/07/25 دکتر غلامی ریاست دانشگاه بوعلی سینا، رؤسای دانشگاه های استان همدان و سردار فرجی جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) همدان طی نشستی صمیمانه به بررسی فعالیت های فرهنگی دانشگاه های استان با محوریت اردوی راهیان نور، کنگره شهدای دانشجوی استان و اردوهای جهادی پرداختند.

در این نشست دکتر منصور غلامی ریاست دانشگاه بوعلی سینا، ضمن تشکر از حضور میهمانان این نشست، گفت: دانشگاه ها شرایط مالی متفاوتی دارند و هردانشگاه به نوبه خود می تواند سهم بسزایی در پیشبرد اهداف فرهنگی و جهادی ایفا کند. وی افزود: مشکلات مالی دانشگاه ها نباید مانع از شرکت دانشجویان در کارهای فرهنگی و جهادی شود و باید با مدیریت صحیح این موضوع محقق گردد. دکتر غلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها رسالتی فراتر از مأموریت خود در حوزه های  علمی و پژوهشی دارند و آن، چیزی جز تربیت دانش آموختگانی متخصص و متعهد به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست. وی هم چنین با اشاره به برگزاری باشکوه کنگره شهدای دانشجوی استان همدان در سال جاری در دانشگاه بوعلی سینا و با همکاری دانشگاه های استان، بیان کرد: مناسب است هر دوسال یک بار این کنگره با محتوای پربار و با شکوه هرچه بیشتر برگزار گردد.

در ادامه این جلسه، سردار مهدی فرجی جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) همدان، از رؤسای دانشگاه های استان به ویژه دکتر غلامی قدردانی نمود و هم چنین استان همدان را در همه عرصه ها پیشتاز و نمونه معرفی کرده و افزود: این استان در زمینه امنیت استان، کشور و منطقه، جبهه مقاومت، کارهای شاخص فرهنگی، علمی و سیاسی نقش بسزایی داشته و دارد. سردار فرجی در ادامه داد: شرکت دانشجویان در اردوهای راهیان نور و نیز اردوهای جهادی بسیار ارزشمند بوده و علاوه بر بُعد عمرانی و فرهنگی در مناطق محروم، اثرات اخلاقی و خودسازی بسیاری برای این دانشجویان به همراه دارد.

در این نشست هم چنین سایر رؤسای دانشگاه های استان همدان به ارائه گزارش در برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان، اردوهای زیارتی راهیان نور و اردوهای جهادی پرداخته و نیز دیدگاه های خود را در این مسائل مطرح نمودند.