نشست رؤسای دانشگاه های منطقه ۴ کشور در دانشگاه بوعلی سینا

12 Jul 2017
کد خبر : 3822734
تعداد بازدید : 187

مسائل مربوط به منطقه ۴ آموزش عالی کشور در این نشست بررسی شد.

مسائل مربوط به منطقه ۴ آموزش عالی کشور در این نشست بررسی شد.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، صبح روز پنجشنبه ۱۳۹۶/۰۴/۲۲ به منظور بررسی مسائل مربوط به منطقه ۴ آموزش عالی کشور، رؤسای محترم دانشگاه های بوعلی سینا، صنعتی همدان، ملایر، نهاوند، سیدجمال الدین اسدآبادی، بین المللی امام خمینی(ره)، اراک، صنعتی اراک، تفرش، قم، صنعتی قم و مرکز آموزش عالی محلات و بوئین زهرا در دانشگاه بوعلی سینا حضور یافتند.
در این نشست که حدود ۴ ساعت به طول انجامید، هریک از رؤسای محترم دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منطقه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون چرایی و زوایای منطقه بندی در آموزش عالی کشور پرداختند.
در نهایت، پس از بحث و تبادل نظرات و پیشنهادات بین اعضای جلسه، مقرر شد زمینه های همکاری های پژوهشی در حوزه معاونین پژوهشی و فناوری  در قالب کارگروه برگزار شود. هم چنین در این نشست مقرر شد تا به منظور گسترش روابط علمی بین المللی دانشگاه های منطقه، پتانسیل های موجود در این باره بررسی شده و نتایج آن در جلسات بعدی طرح گردد. از دیگر مصوبات این جلسه می توان به اجرای کاربردی سند آمایش آموزش عالی در دانشگاه های منطقه، هماهنگی و هم افزایی بین بخش های مختلف دانشگاه ها، تقویت بیش از پیش جایگاه دانشگاه در استان و تنظیم سند چشم انداز توسعه استان برای دانشگاه ها، و مأموریت گرا کردن دانشگاه ها اشاره کرد.