نشست مشترک اعضای هیأت رئیسۀ دانشگاه بوعلی سینا و علوم پزشکی همدان

05 Apr 2016
کد خبر : 3833504
تعداد بازدید : 160

در اولین هفتۀ پس از آغاز سال کاری 1395 هیأت رئیسۀ دانشگاه بوعلی­سینا با حضور در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی با هیأت رئیسۀ این دانشگاه دیدار و گفتگو نمودند.

در اولین هفتۀ پس از آغاز سال کاری 1395 هیأت رئیسۀ دانشگاه بوعلی­سینا با حضور در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی با هیأت رئیسۀ این دانشگاه دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بوعلی­سینا، صبح روز چهارشنبه 18/01/95 یعنی در اولین هفتۀ پس از آغاز سال کاری 1395، در نشست نوروزی مشترک، دکتر منصور غلامی ریاست و اعضای هیأت رئیسۀ دانشگاه بوعلی سینا با حضور در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی، با دکتر سید حبیب الله موسوی بهار رئیس و اعضای هیأت رئیسۀ این دانشگاه دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار دکتر سید حبیب الله موسوی بهار ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی همدان با تبریک سال جدید به میهمانان و آرزوی سالی پر خیر و برکت برای ایشان، از حضور رئیس و اعضای هیأت رئیسۀ دانشگاه بوعلی سینا در دانشگاه علوم پزشکی تقدیر نموده و افزود: امیدواریم که این نشست­ها و دیدارها منجر به تصویب و اجرای برنامه­ها و اقدامات مشترک بین دو دانشگاه گردد. ایشان هم­چنین پتانسیل دو دانشگاه را برای همکاری­های دو جانبه مناسب خواند و گفت: باید برنامه­ها را همراه با نظرات کارشناسی و برگزاری جلسات مشترک با حضور کارشناسان امر از دو دانشگاه به مرحلۀ عملیاتی برسانیم. در این جلسه  دکتر منصور غلامی رئیس دانشگاه بوعلی سینا، ضمن تبریک سال نو و آرزوی توفیقات روزافزون برای دانشگاهیان گفت: بنا به توصیه­های مقام معظم رهبری و نام­گذاری سال 1395 به عنوانی که لزوم اجرای آن در حوزۀ اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت است باید به سمتی برویم که فقط این جلسات و مصوبات و برنامه­های در حد حرف باقی نماند و به مرحلۀ اقدام برسد و عملیاتی شود. وی خاطرنشان کرد: دانشگاه بوعلی سینا با شناختی که از پتانسیل­های دانشگاه علوم پزشکی دارد و با توجه به سابقۀ خود و توانایی­هایی که وجود دارد، می­تواند با همکاری این دانشگاه زمینه­های همکاری­های خوبی را فراهم کرده و به پیشرفت­ها و موفقیت­هایی دست پیدا کنند.

در ادمۀ این نشست، معاونین دو دانشگاه علاوه بر تأکید بر مناسبات دو دانشگاه و افزایش همکاری­ها، مطالبی پیرامون همکاری­های علمی-پژوهشی، شرکت­های دانش­بنیان و نوین، روش­ها و فنون درمانی و دارویی به­خصوص در حوزۀ گیاهان دارویی، مرکز رشد فناوری سلامت، اتاق فکر مشترک برای شناسایی ایده­های نو و جدید، مرکز رشد و پرورش حیوانات آزمایشگاهی، برگزاری جلسۀ مشترک بزرگداشت هفتۀ آموزش و ورز استاد، استفاده از تجربیات دانشگاه بوعلی سینا در جهت هم­افزایی دو دانشگاه برای استفاده از امکانات و تجهیزات دانشگاه­ها، برگزاری جلسات مشترک فصلی و پیگیری مصوبات جلسات به طور جدی برای رسیدن به اهداف، تعامل با رؤسای دانشکده­های مرتبط با موضوعات مورد همکاری، کاربردی شدن تحقیقات و اشتراکات بین دو دانشگاه و هم­چنین نزدیک شدن دانشگاه به جامعه برای شکستن دیوارهای بین جامعه و دانشگاه مطرح نمودند و بحث و تبادل نظر گردید.