نمایشگاه فرهنگ ملل در همدان آغاز به کار کرد

20 May 2016
کد خبر : 3832469
تعداد بازدید : 217

دکتر صمد حاج جباری: در نهمین جشنواره فرهنگ ملل 37 غرفه شرکت دارند که نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، در ابتدای چهاردهمین آئین نکوداشت دانش‌آموختگان غیرایرانی، با حضور مسؤولین دو وزارت خانۀ علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هم چنین مقامات استانی، نمایشگاه فرهنگ ملل دانشجویان غیر ایرانی با حضور 40 کشور از اقصی نقاط جهان در دانشگاه بوعلی سینا افتتاح گردید.

دکتر صمد حاج جباری رئیس ادارۀ کل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، در این مراسم گفت: تعداد دانشجویان غیرایرانی نسبت به سال گذشته 500 نفر افزایش داشته که حاکی از رشد جذب دانشجوی غیرایرانی است. وی با بیان اینکه امروز  420 دانش‌آموخته از دانشگاه های ایران فارغ التحصیل شده اند، افزود: از این تعداد 300 نفر دانش‌آموخته وزارت علوم و 120 نفر دانش آموخته وزرات بهداشت هستند که از 23 کشور و 21 دانشگاه کشور می باشد. حاج جباری با اشاره به برگزاری نهمین جشنوارۀ فرهنگ ملل دانشجویان غیرایرانی، عنوان کرد: در نهمین جشنواره فرهنگ ملل 37 غرفه شرکت دارند که نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش دارد به‎طوری که در سال گذشته 25 غرفه شرکت داشتند که نشان‌دهنده افزایش فعالیت دانشگاه ها است. وی خاطرنشان کرد: در رشته های وزرات علوم 83 دانشجوی کارشناسی، 161 دانشجوی کارشناسی‌ارشد و 49 دانشجوی مقطع دکتری از دانشگاه‌های ایران فارغ‌التحصیل می‌شوند که بیش از 50 درصد این دانش‌آموختگان در تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند. رئیس ادارۀ کل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم ادامه داد: از فارغ‌التحصیلان وزرات بهداشت 97 دانشجوی دکتری حرفه‌ای و 15 دانشجوی کارشناسی رشته‌های مختلف علوم پزشکی و 3 دانشجوی تخصص پزشکی فارغ التحصیل شدند.

لازم به ذکر است که نمایشگاه فرهنگ ملل دانشجویان غیرایرانی از روز پنجشنبه سی ام اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و تا روز شنبه اول خرداد ماه ادامۀ فعالیت خواهد داشت، که ساعات بازدید از این نمایشگاه برای عموم دانشگاهیان از ساعت 8:30 الی 12:30 و 15 الی 18 خواهد بود.