هدف ما اعتلای دانشگاه ها در عرصه های بین المللی است

21 Oct 2016
کد خبر : 3829559
تعداد بازدید : 183

آقای دکتر شریعتی نیاسر در نشست شورای معاونین آموزشی منطقه چهار گفت: تاکنون ارتباط خوبی در عرصه های بین المللی داشته ایم و هدف ما اعتلای دانشگاه ها در این عرصه است.

آقای دکتر شریعتی نیاسر در نشست شورای معاونین آموزشی منطقه چهار گفت: تاکنون ارتباط خوبی در عرصه های بین المللی داشته ایم و هدف ما اعتلای دانشگاه ها در این عرصه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صبح روز پنجشنبه 1395/7/29 دومین نشست شورای معاونین آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منطقه چهار کشور (همدان، مرکزی، قم و قزوین) با حضور آقای دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن فجر دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

آقای دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جریان برگزاری این نشست گفت: معتقدم بدنه علمی دانشگاه های این منطقه که شامل استان های همدان، قزوین، مرکزی و قم است، باید تقویت گردد. وی افزود: این چهار استان، هشت درصد اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور را در اختیار دارند و 60 درصد اعضای هیأت علمی این استان ها نیز در مرتبه علمی استادیار به بالا قرار دارند. معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به اینکه منطقه چهار کشور9 درصد جمعیت دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور را شامل می شود بیان کرد: استان همدان با 27 درصد بیشترین و استان قم با 19 درصد کمترین درصد دانشجویان منطقه 4 را زیر پوشش آموزش دارند. وی افزود: 49 درصد دانشجویان منطقه چهار در بخش خصوصی و 51 درصد در مراکز آموزش عالی دولتی تحصیل می کنند. دکتر شریعتی نیاسر خاطرنشان کرد: جمعیت دانشجویان مقطع دکترا در این منطقه یک و نیم درصد است که پایین تر از میزان مورد انتظار وزارت متبوع می باشد. وی با اشاره به جمعیت 25 هزار نفری دانشجویان خارجی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ایران افزود: این تعداد دانشجو از 85 کشور خارجی برای تحصیل در مقاطع مختلف در ایران اقامت دارند. وی ادامه داد: دانشجویان خارجی 5/0 درصد از جمعیت دانشجویی کشور را تشکیل می دهند که البته سعی داریم آمار این دانشجویان را تا پایان برنامه به دو تا سه درصد افزایش دهیم. شریعتی نیاسر اظهار کرد: تاکنون ارتباط خوبی در عرصه های بین المللی داشته ایم و هدف ما اعتلای دانشگاه ها در این عرصه است. معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با بیان اینکه مردم علاقه فراوانی به سرمایه گذاری برای فراگیری علم و دانش دارند گفت: در حال حاضر 85 درصد از جمعیت دانشجویان کشور با پرداخت پول تحصیل می کنند که شامل دانشگاه های شبانه، پیام نور، علمی کاربردی و سایر دانشگاه های دولتی است. وی افزود: این آمار نشان می دهد که علم دوستی و فرهنگ غنی مردم کشورمان باعث گرایش مطلوب آنان به تحصیل شده است و آمادگی لازم برای سرمایه گذاری در علم آموزی را دارند. وی اضافه کرد: با این حال نیاز است بخش خصوصی بشترین سهم را در تأسیس دانشگاه های غیر دولتی و آموزش داشته باشد، چرا که هیچ دولتی در هیچ دوره ای توان پاسخگویی به جمعیت میلیونی دانشجو را نداشته است.

لازم به ذکر است در این نشست یک روزه، معاونین آموزشی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی منطقه چهار کشور با حضور دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل آموزشی پرداخته و هم جنین مشکلات این حوزه را در سطوح خرد و کلان با معاون آموزشی وزیر علوم مطرح نمودند.