هفتمین همایش سالانۀ استعداد های درخشان دانشگاه برگزار شد

21 Dec 2015
کد خبر : 3835019
تعداد بازدید : 158

صبح روز سه شنبه 1/10/1394 هفتمین همایش سالانۀ استعداد های درخشان دانشگاه بوعلی سینا، با حضور ریاست، معاونین، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، صبح روز سه شنبه 1/10/1394 هفتمین همایش سالانۀ استعداد های درخشان دانشگاه بوعلی سینا، با حضور دکتر منصور غلامی ریاست دانشگاه، معاونین، مدیران، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه در سالن شهید چمران برگزار شد.
در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان گفت: پیامبران آمدند تا دفینه های علم انسان را کشف کنند. وی افزود: با توجه به آیۀ شریفۀ " فتبارک الله احسن الخالقین" همۀ انسان ها جزء استعدا های خلقت اند. رستمی با تأکید بر اهمیت تعقل خاطرنشان کرد: یک ساعت تعقل و اندیشه برتر از یک سال عبادت است. ایشان نوشتن و حفظ علوم را لازم و ضروری دانسته و گفت: از ابتدای اسلام تأکید بر نوشتن و حفظ علوم بوده است که از نمونه های آن می توان به کتب معروفی مانند اصول کافی اشاره کرد. مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان هم چنین بهرۀ هوشی و ارزش های جوامع مختلف را متفاوت دانسته و افزود: کشور ایران به حمد خدا صاحب جامعه ای مترقی و موفق است که مرهون رحمات اساتید، دانشمندان و علما در علوم و فنون مختلف می باشد.
در ادامه دکتر غلامحسین مجذوبی رئیس بنیاد ملی نخبگان استان همدان به ارائۀ مطالبی پیرامون روش های مختلف حمایت های این بنیاد از نخبگان، آیین نامه های شرکت در جشنواره های علمی، ضرورت شرکت های دانش بنیان و مأموریت های این بنیاد برای هدایت و سازماندهی نخبگان پرداخت.
در پایان نیز از دانشجویان برگزیدۀ دانشگاه که بر اساس آیین نامۀ مصوب شورای آموزشی دانشگاه انتخاب گردیده اند تقدیر به عمل آمد.