همایش "امت واحده اسلامی، زمینه‌ساز تمدن اسلامی" در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد

24 Nov 2015
کد خبر : 3835964
تعداد بازدید : 207

ظهر روز سه شنبه 3/9/1394، همایش "امت واحده اسلامی، زمینه‌ساز تمدن اسلامی" با حضور ریاست دانشگاه بوعلی سینا، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، علما و اساتید شیعه و اهل تسنن و جمعی از دانشجویان، در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، ظهر روز سه شنبه 3/9/1394، همایش "امت واحده اسلامی، زمینه‌ساز تمدن اسلامی" با حضور دکتر منصور غلامی ریاست محترم دانشگاه بوعلی سینا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، حجه الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، علما و اساتید شیعه و اهل تسنن و جمعی از دانشجویان، در سالن شهید چمران دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

در این همایش دکتر منصور غلامی ریاست محترم دانشگاه بوعلی سینا گفت: همایش امت واحده اسلامی زمینه ساز تمدن اسلامی موجب همگرایی شیعه و سنی می‌شود. وی افزود: امروزه اموراتی که به آنها توجه می‌شود مربوط به مسائلی است که در بطن جامعه به شکلی نمود پیدا می‌کند. به مسائل زیرساختی و اصلی کمتر توجه شده، گاهی حتی غفلت نیز می‌شود، به همین علت اقدام به برگزاری این همایش بسیار ارزشمند است. دکتر غلامی همچنین اظهار کرد: خیلی از تشکلات دانشجویی به علت هیجانی بودن بحث‌های سیاسی و صنفی جذب آن مباحث می‌شوند، که اگر راهنمایی اساتید نباشد این بحث‌ها زمین می‌ماند؛ البته مانند سال گذشته که از حضور اساتید مختلف از مجموعه برادران اهل سنت و تشییع بهره‌مند بوده ایم، امیدواریم این جلسه در تکامل به سمت همگرایی و اتحاد پربار باشد. ریاست دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی امت واحده اسلامی در دانشگاه بوعلی‌سینا، گفت: این مسئله ایجاب می‌کند که تدوام این بحث‌ها دارای یک برنامه و ساختاری منطقه‌ای شود، همچنین باید نظرات ثبت و ضبط شود تا مجموعه‌ای ماندگار شکل گیرد و برای علاقمندان به این مباحث قابل استفاده باشد.