همایش بزرگ دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار شد

26 May 2017
کد خبر : 3823799
تعداد بازدید : 201

با حضور جمع کثیری از خانواده بزرگ دانشجویان شاهد و ایثارگر، همایش بزرگ دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

با حضور جمع کثیری از خانواده بزرگ دانشجویان شاهد و ایثارگر، همایش بزرگ دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، عصر روز یکشنبه 1396/02/31 همایش بزرگ دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه بوعلی سینا با حضور دکتر منصور غلامی ریاست محترم دانشگاه و اعضای محترم هیأت رئیسه دانشگاه، سردار مهدی ظفری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان، دکتر ناصر عارف مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان، اعضای محترم هیأت علمی و دانشجویان گرامی شاهد و ایثارگر دانشگاه، در سالن اجتماعات شهید چمران برگزار شد.

در این مراسم دکتر منصور غلامی ریاست محترم دانشگاه بوعلی سینا ضمن‌خیرمقدم و تشکر از برگزارکنندگان، بویژه دکتر اقبالیان مدیر ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه، گفت: کارهایی که در این ستاد انجام می شود قابل تقدیر است و حقیقتا زحمات این عزیزان در این راه بسیار ستودنی است که برای ایشان آرزوی توفیقات روزافزون داریم. وی اظهار کرد: حضور پرشور مردم در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری را ارج می نهیم چراکه در این شرایط حساس کشور در دنیا، این مردم ما هستند که همانند همیشه افتخار آفریدند. دکتر غلامی هم چنین گفت: سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر را در پیش داریم که نشان از غیورمردی ها و جوانمردی های جوانان این مرزو بوم است. وی تأکید کرد: بحث اصلی امروز مسائل علمی کشور است که جزو مسائل راهبردی کشور است و این نشان می دهد با حرکتی مستمر باید به سمت رشد علمی برویم. ریاست دانشگاه بوعلی سینا افزود: این دانشگاه در سال 1395 در بین کشورهای اسلامی ایران جایگاه ممتازی پیدا کرده است و در سال های آتی نیز باید جلوتر برویم. وی ادامه داد: حرکت جامعه دانشگاهی باید به سمت تحقق اقصاد مقاومتی پیش برود و باید تلاش برای رشد فناوری و تولید علم کاربردی برای حل مسایل جامعه داشته باشیم. دکتر غلامی تصریح کرد: آن که مهم است باور به این موضوع و اقدام و عمل به آن است، که البته انتظار ما این است که دانشجویان شاهد و ایثارگر در آینده با نظر به این مطالب سکاندار تولید علم و فناوری در کشور باشند.

در ادامه دکتر ناصر عارف مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: یکی از نشانه های مشروعیت و مقبولیت نظام ما حضور گسترده مردم در انتخابات است. حضور گسترده مردم در انتخابات اقتدار و قدرت نظام ما را می رساند. وی افزود : در انقلاب ما خرمشهر نماد پایداری و مقاومت است و این مقاومت و پایداری باید در تاریخ زنده و پویا بماند. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در پایان ضمن قدردانی از جانفشانی و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران  خاطرنشان کرد: ایثارگران ما وارثان این انقلاب هستند و خانواده های گرانقدر ایشان یادگاران این عزیزان، پس باید تا آنجا که ممکن است مورد اکرام و احترام قرار گیرند.

در این مراسم هم چنین سردار مهدی ظفری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان به بیان خاطرات ایثارگری ها و جوانمردی های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

در پایان این مراسم به تعدادی از دانشجویان شاهد و ایثارگر که در مسابقات فرهنگی و ورزشی حائز رتبه های برتر شدند جوایزی به رسم یادبود اهداء شد.

ضمنا پس از اتمام این مراسم و قبل از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد دانشگاه،  قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه بوعلی سینا توسط شرکت کنندگان در همایش عطرافشانی و گلباران شد .