همصدایی مسؤولین استان برای شروع به کار دانشگاه D8

14 Oct 2017
کد خبر : 3819824
تعداد بازدید : 181

در جلسه ای با حضور مسؤولین ارشد استان همدان شروع به کار دانشگاه بین المللی گروه 8 اعلام شد.

در جلسه ای با حضور مسؤولین ارشد استان همدان شروع به کار دانشگاه بین المللی گروه 8 اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بوعلی سینا، صبح روز شنبه 1395/07/22 آقایان دکتر غلامی رئیس محترم دانشگاه بوعلی سینا، دکتر صیدائی مدیر محترم سازمان برنامه و بودجه استان همدان و هیأت همراه با حضور در دفتر آقای نیکبخت استاندار محترم همدان، در خصوص جلب حمایت مسؤولین استان از شروع به کار دانشگاه بین المللی گروه 8 (D8) به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این نشست آقای دکتر منصور غلامی ریاست دانشگاه بوعلی سینا گفت: شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسة مورخ 26/4/1395 با کلیات تأسیس دانشگاه بین المللی گروه هشت (D-8) با محوریت دانشگاه بوعلی سینا موافقت نموده است و متعاقباً با تصویب 13 رشته گرایش در دوره های کارشناسی ارشد (به صورت آموزشی-پژوهشی محور) و دوره دکتری (به صورت پژوهش محور) عملاً فعالیت رسمی دانشگاه آغاز شده و در نیمسال دوم سال تحصیلی 1396 شاهد حضور اولین گروه از پذیرفته شدگان خواهیم بود. ضمنآً، با توجه به برنامه ریزی اولیه برای پذیرش دانشجو در 52 رشتة تحصیلی و پیگیری های انجام گرفته، بزودی شاهد افزایش رشته گرایش های فعال در این دانشگاه خواهیم بود. 

در ادامه این نشست هم چنین آقای نیکبخت استاندار همدان ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این دانشگاه در شهر همدان و تأکید بر لزوم جذب دانشجویان خارجی در استان اظهار کرد: مسؤولین استان همدان با همصدایی و حمایت ها و مساعدت های خود سعی در پیشرفت این پروژه بین المللی داشته و خواهند داشت. وی ادامه داد: ما از هیچگونه حمایت و کمکی جهت شروع به کار و قوام فعالیت این دانشگاه بین المللی مضایقه نخواهیم کرد.