همکاری علمی دانشگاه‌های همدان با دانشگاه فدرال اورال

19 Apr 2016
کد خبر : 3833294
تعداد بازدید : 210

نشست مشترک رئیس دانشگاه فدرال اورال با روسای دانشگاه‌های استان همدان در سالن جلسات فجر دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

نشست مشترک رئیس دانشگاه فدرال اورال با روسای دانشگاه‌های استان همدان در سالن جلسات فجر  دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، رئیس دانشگاه بوعلی هدف از برگزاری این نشست را ادامه همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه بوعلی سینا چون بقیه دانشگاه ها تفاهم نداشته اند عنوان کرد و یکی از این برنامه‌ها را همکاری با دانشگاه اورال روسیه خواند.

دکتر منصور غلامی با اشاره به سابقه 40 ساله دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: این دانشگاه دارای 12 هزار دانشجو، 430 استاد، 4 هزار و 500 دانشجوی تحصیلات تکمیلی و 13 دانشکده است و در جدیدترین رتبه‎بندی

اعلام شده دانشگاه‎ها و مؤسسات تحقیقاتی ایران، در جایگاه دهم قرار دارد.

وی افزود: دانشگاه بوعلی‎سینا در رشته شیمی، چهار استاد شناخته‌ شده بین‌المللی دارد و در بین کشورهای جهان اسلام جزو دانشگاه‌های رتبه هفتم است.

دکتر غلامی مطالبی در مورد آمادگی برای تسهیل رفت و آمد استادان دو دانشگاه به دانشگاه‌های یکدیگر و استقبال از معرفی زمینه‌های همکاری توسط استادان دانشگاه اورال عنوان کرد.

متخصص تاریخ و رئیس دانشگاه اورال استان سوردلوفسک روسیه نیز توضیحاتی در خصوص ظرفیت‌های مختلف این دانشگاه ارائه کرد و همکاری هر چه بیشتر این دانشگاه با دانشگاه‌های مختلف استان همدان را خواستار شد.

ویکتور کوکشارف با اشاره به برنامه‌ریزی برای قرارگیری دانشگاه اورال در بین 100 دانشگاه برتر دنیا تصریح کرد: این دانشگاه رتبه‌های خوبی در زمینه علوم و تحقیقات کسب کرده است.

وی با تشکر از استقبال دانشگاه‌های استان همدان به ویژه دانشگاله بوعلی سینا برای همکاری‌های دوجانبه، گفت: ملاقات بعدی در قالب هیأت بزرگتر و به منظور همکاری در زمینه مسائل بیشتری در همدان انجام می‌شود.

در این جلسه، روسای دانشگاه‌های استان نیز با معرفی دانشگاه‌های تحت مدیریت خود، در خصوص همکاری در زمینه پروژه‌های کارشناسی ارشد و دکترا و دعوت به بازدید از دانشگاه‎ها توسط مسئولان و استادان دانشگاه اورال مطالبی را بیان کردند.