وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه بوعلی سینا

16 Dec 2017
کد خبر : 3816719
تعداد بازدید : 209

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح(ره) و وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح(ره) و وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، صبح روز یکشنبه 1396/09/26 به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح(ره) و وحدت حوزه و دانشگاه با حضور آیت الله موسوی اصفهانی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه های علمیه استان همدان، آیت الله محمدی قائینی از اساتید برجسته حوزه علمیه، رؤسای دانشگاه ها و جمعی از اساتید و روحانیون حوزه های علمیه و دانشگاه های همدان در سالن جلسات فجر دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

در این مراسم، آیت‌الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه های علمیه استان همدان، گفت:  ثمره وحدت حوزه و دانشگاه جهت ‌دار شدن علم است که همه اقشار برای خداوند کار کنند. وی اظهار کرد: پس از این باید شاهد اتفاق جدیدی در حوزه و دانشگاه باشیم، لذا باید درصدد تبیین این امر باشیم، که البته در حال حاضر شاهد تعامل خوبی بین حوزه علمیه و دانشگاه هستیم. وی افزود: مدتی است پیشنهادی را مطرح کرده ‌ام که زمینه ورود طلاب درس خارج فقه که قریب بیش از 10سال در حوزه تحصیل کردند در دانشگاه فراهم شود. نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان ابراز کرد: اینکه از یکدیگر اطلاعات علمی، ایمانی و تقوایی دریافت کنیم و در این راستا عامل باشیم، وحدت است. وی با اشاره به آیه اخوت اذعان کرد: از دیگر مزایای این امر می‌توان به تقویت بنیه دانشگاه ‌ها، جلوگیری از بسیاری از فسادها اشاره کرد و همینطور برای طلاب نیز مفید خواهد بود.

در ابتدای این نشست دکتر یعقوب محمدی فر سرپرست دانشگاه بوعلی سینا ضمن تشکر از حضور علما و روحانیون در دانشگاه، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه ریشه در تاریخ بیش از صد سال گذشته ایران دارد و از همان زمان علما و دانشمندان در پی برقراری این ارتباط مؤثر و سازنده بوده اند. وی تصریح کرد: شهبد مفتح از دوران قبل از انقلاب اسلامی تلاش بسیاری در این زمینه داشته و ثمره آن ایجاد وحدت و همدلی بین دانشگاهیان و حوزویان بوده است. سرپرست دانشگاه هم چنین به حضور متقابل اساتید و علما در کلاس های درس حوزه و دانشگاه اشاره کرده و افزود: علوم، امروزه شکل تخصصی به خود گرفته اند و چه خوب است که در هر علمی به متخصص آن مراجعه کنیم.

در این مراسم هم چنین تعدادی از اساتید دانشگاه و حوزه به بیان دیدگاه های خود پرداخته و در پایان نیز از زحمات و خدمات چند نفر از اساتید دانشگاه و حوزه به خاطر خدمت به جامعه دانشگاهی و حوزوی تجلیل شد.