پیام تبریک ریاست محترم دانشگاه بوعلی سینا به مناسبت عید نیمۀ شعبان و روز معلم

01 May 2018
کد خبر : 3813944
تعداد بازدید : 207

«قُمْ عَنْ مَجْلِسِکَ لأبیکَ وَ مُعَلِّمِکَ وَلَوْ کُنْتَ أمیراً؛ به پاسِ گرامی‌داشتِ پدر و معلم خود به پا خیز! گرچه پادشاه باشی.» (امام علی ع)

بسمه تعالی
«قُمْ عَنْ مَجْلِسِکَ لأبیکَ وَ مُعَلِّمِکَ وَلَوْ کُنْتَ أمیراً؛ به پاسِ گرامی‌داشتِ پدر و معلم خود به پا خیز! گرچه پادشاه باشی.» (امام علی ع)
دوازدهم اردیبهشت، میلاد خجستۀ حضرت ولی عصر (عج) و سالروز شهادت معلمِ شهید، مرتضی مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم و استاد گرامی باد.
معلم همانند سرمشقِ عاشقانه‌ای است که بر نخستین سطرهای دفترِ دانایی و روشنایی نقش بسته است. در مسیر تاریک و دشوارِ زندگی، این معلم است که فداکارانه چراغ علم و دانش را می‌افروزد تا انسان‌ها را به شناخت گنج معرفت خداوند رهنمون سازد. بی‌شک پایه و اساس پیشرفت هر کشور، توجه به آموزش و پرورش نسل جوان است. در این نقطۀ حساسِ تاریخی که ما ایستاده‌ایم، جایگاه استادان و معلمانِ ایران‌زمین، بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. در روزگاری که انواع بحران‌های بشری گریبانگیر جوامع مختلف شده است، دانشمندان و استادانِ این مرز و بوم یکی از مهم‌ترین ارکانی هستند که می‌توانند با استعانت از فرهنگ ایرانی و آموزه‌های اسلامی، بنیان‌های هویّت فرهنگی و اجتماعی جامعۀ ایران را استحکام بخشند. فلذا بسیار بایسته و حائز اهمیت است که به قشر فداکارِ استاد و معلم، بیشتر توجه گردد و آن‌گونه که شایسته است از ایشان حمایت و تکریم شود. اینجانب روز استاد را به تمام همکارانِ دانشمند و فرهیخته‌ام در دانشگاه بوعلی سینا تبریک می‌گویم و توفیقات روز‌افزون شما را در همه مراحل زندگی به ویژه انجام رسالت های دانشگاهی ،از خدواند متعال مسئلت دارم.
دکتر یعقوب محمدی‌فر