پیام ریاست محترم دانشگاه به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمۀ زهرا (س) و روز مادر و بزرگداشت مقام زن

26 02 2019 03:53
کد خبر : 3807845
تعداد بازدید : 207

دکتر یعقوب محمدی‌فر ریاست محترم دانشگاه بوعلی‌سینا، به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمۀ زهرا (س) و روز مادر و بزرگداشت مقام زن پیامی را صادر کردند که متن این پیام به شرح زیر است:

«فاطمه فاطمه است»...

حضرت فاطمۀ زهرا(س) به عنوان بزرگ‌ترین بانوی عالم و حجت بزرگ خداوند در زمین، نه تنها اسوه‌ای است برای آحاد زنان دنیا، بلکه فضائل و مناقب ایشان همانند آیینه‌ای تمام‌نما برای آموختن رسم زندگی و انسانیت و بندگی است  برای همۀ انسان‌های آزاده و مروّج شهامت، شجاعت، حق‌مداری و دفاع از حقانیت. روز میلاد حضرت فاطمه(س) روز جاری شدن باران زلال معرفت بر دل‌های زنان و مردان آزاده است، درخشش نور میلاد پارۀ تن پیامبر اسلام(ص) به زنان آن روزگار هویّت و اعتبار و شأن و عظمت و انسانیت بخشید و برای همۀ زنان جهان با هر قومیّت و مذهب، اسوه‌ای شد سرشار از مهر و پاکی و صداقت و شرافت و ایمان و معرفت. فاطمه(س) الگوی جامعی است که نه تنها تمام هویت‌های کمالی یک زن، بلکه جمیع فضائل متصور برای یک انسانِ کامل در ایشان خلاصه شده است. بی‌تردید انتخاب میلاد حضرت فاطمۀ زهرا به عنوان روز زن، اوج تکریم و بزرگداشت مقام زن و مادر را متصوّر می‌سازد؛ بزرگ‌داشتی بزرگ و مسئولیت‌آفرین که شأن و جایگاه آرمانی زنان جامعه را به افق‌های دور و ابدی پیوند می‌زند.

اینجانب فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت فاطمه(س)، روز مادر و بزرگ‌داشت مقام زن را به همگان، به ویژه بانوان سرزمین ایران و به طور خاص، به بانوان همکار و دانشجوی دانشگاه بوعلی‌سینا تبریک و شاد باش می‌گویم و از خداوند بزرگ و منان سعادت و توفیقات روز افزون همۀ شما را آرزومندم.

دکتر یعقوب محمدی‌فر

اخبار مرتبط

There are no results.