پیام ریاست محترم دانشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس

22 Sep 2018
کد خبر : 3810164
تعداد بازدید : 240

فرارسیدن 31 شهریورماه و آغاز هفته دفاع مقدس بهانه ای است برای

فرارسيدن 31 شهريورماه و آغاز هفته دفاع مقدس بهانه اي است براي تعظيم و بزرگداشت جوانان مؤمن و برومندي كه با خلق مقاومتي كم نظير، اوراقي زرين بر كتاب افتخارات اين كهن بوم و بر افزودند. دوران هشت ساله دفاع مقدس، هنگامه اتحاد و همبستگي مردم ايران در دفاع از مرزهاي كشور اسلامي بود كه با ايستادگي مثال زدني آنها جاودانه شد.

امروز اگر سخن از اقتدار ايران و تآثير گذاري آن در معادلات جهاني است، همه مرهون حماسه و فداكاري هاي كساني است كه مظلومانه ولي سربلند، در برابر همه ابرقدرت ها از استقلال كشور و تماميت ارضي آن دفاع كرده و تحت رهبري هاي امام راحل (ره) دست رد بر سينه متجاوزان زدند. مردان و زنان آن روزگار با تدبير و توكل وظيفه خود را به خوبي انجام داده و از پسِ آن امتحانات سخت، سربلند بيرون آمدند. امروز نيز لازم است با عرضه الگويي جامع از دفاع مقدس، ساختار اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور را از آسيب ها حفظ كرد و اصلاح نمود. در اين ميان، نقش اساتيد عالم و دلسوز و دانشجويان تلاشگر از ساير اقشار برجسته تر و مسؤوليت آنها از سايرين خطيرتر است. اكنون هر گونه تلاش انديشه ورزانه و فن آورانه براي اعتلاي نام ايران، خود دفاع مقدسي عظيم است كه مركز ثقل آن دانشگاه هاي كشور مي باشد.

اينجانب ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس، ياد و خاطره از خودگذشتگي هاي همه رزمندگان، جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس را گرامي داشته و از خداوند بزرگ، موفقيت و بهروزي همگان را خواستارم