پیام ریاست محترم دانشگاه به مناسبت 16 آذر (روز دانشجو)

06 Dec 2018
کد خبر : 3850349
تعداد بازدید : 176

دکتر یعقوب محمدی‌فر، ریاست محترم دانشگاه بوعلی‌سینا در پیامی فرارسیدن شانزدهم آذر، روز دانشجو را به همۀ دانشجویان به ویژه جامعۀ دانشگاهی بوعلی‌سینا تبریک گفتند.

دکتر یعقوب محمدی‌فر، ریاست محترم دانشگاه بوعلی‌سینا در پیامی فرارسیدن شانزدهم آذر، روز دانشجو را به همۀ دانشجویان به ویژه جامعۀ دانشگاهی بوعلی‌سینا تبریک گفتند.


متن کامل پیام دکتر محمدی‌فر به شرح ذیل است:
﴿يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ﴾ (المجادله).
شانزدهم آذرماه هرسال، یک نقطۀ عطفِ منحصربه‌فرد برای جامعۀ دانشگاهی و نیز ملت فرهیخته و متمدن ایران است. این مناسبتِ بزرگ تاریخی که سال‌هاست در حافظۀ تاریخی مردم ایران  ثبت شده، در عصر کنونی، نقش ویژه‌ای را در پیشتازی و پیشگامی جامعۀ دانشگاهی در مسیر تحقق آرمان‌های امام راحل(ره)، و نیل به استقلال، آزادی و پیشرفت و توسعۀ روزافزون ایران، در سایۀ رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدّ ظله العالی)، ایفا می‌کند.
روز دانشجو نماد حق‌طلبی و استعمار‌ستیزی جامعۀ علمی ایران، یعنی دانشجويان آزاداندیش و آزادی‌خواه در برابر سایۀ شوم استبداد و استکبار بیگانگان است. این روز تاریخی، يادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های دانشجوياني است كه تا پای جان در مقابل نظام سلطه و استعمار ایستادگی كردند و برگی زرین را در دفتر تاریخ آزادگی و ظلم‌ستیزی ملت بزرگ ایران رقم زدند و تا ابد به یادگار گذاشتند.
بی‌تردید دانشجویان گرانقدر ایران اسلامی، یکی از مهمترین عوامل شکوفایی و رشد اقتصادی و بالندگی مولفه‌های فرهنگی در جامعه هستند. حضور پررنگ قشر دانشجو در عرصه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی؛ با روحیۀ حق‌طلبی، پرسشگری و علم‌آموزی می‌تواند افق‌های علمی و اجتماعی کشورمان را تا دوردست‌ها روشن و نمایان کند. از همین رو انتظار می‌رود دانشجویان با استمداد از مبانی اصیل اسلامی و با نصب‌العین قرار دادن رهنمودهای امام راحل(ره) و بیانات مقام معظم رهبری(مدّ ظله العالی) در راستای تحقق اهداف انقلاب و رشد و تعالی جامعه و رسیدن ایران به اوج اقتدار و شکوه، گام بردارند.
اينجانب فرا رسيدن روز دانشجو را به آحاد جامعه دانشگاهي ایران، به‌ویژه همکاران و دانشجويان فرهیخته و بافرهنگ دانشگاه بوعلی‌سینا صميمانه تبريك و تهنيت عرض مي‌نمايم. امید است که دانشجویان عزیز با استعانت از تفکرات ارزنده و روشنگرانۀ اسلامي و نیز با بهره‌گيري از استعدادها و ظرفیت‌های ارزندۀ خويش، در عرصه‌هاي مختلف علمي، اجتماعي، سياسي و... حضوري فعالانه داشته باشند و در راه عزت و بالندگي كشور، از هيچ كوششي فروگذار ننمايند و در سايۀ همدلي، اتحاد و مجاهدت علمي بيش از گذشته براي تحقق توسعۀ همه‌جانبه و پايداري كشور گام بردارند. توفیقات روزافزون همۀ شما را از خداوند منان خواستارم.
دکتر یعقوب محمدی‌فر