پیام هیأت رئیسه دانشگاه به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان

17 May 2018
کد خبر : 3813464
تعداد بازدید : 167

(هر شام ز ماهِ رمضان صبح امیدی است، هر روز ازین ماهِ مبارک شب عیدی است)

(هر شام ز ماهِ رمضان صبح امیدی است

هر روز ازین ماهِ مبارک شب عیدی است)

ماه رمضان فصلِ شکفتن شکوفه‌های «بندگی» است در جانِ مشتاق میهمانان خدا وماهِ رَبّناهای عاشقانۀ دلسوختگان فراق یار است که هر شامگاه، لب‌تشنۀ دیدار معبودشان دعای «لَاتُزِغْقُلُوبَنَا» را نجوا می‌کنند؛ رمضان ماهِ شب‌های قدر و ماه نزول قرآن؛ ماهِ اجابت نسیم دعا در سحرگاهان واستشمام عطر بهشت برای زمینیان است. ماهِ رمضان که در هنگام مناجات‌های سحرگاهانش صدای بال ملائک و در میعاد افطارش نجوای قدسیان بر فراز عرش طنین‌انداز می‌شود.

خداوند منّان را سپاسگزاریم که بار دیگر توفیق و عنایت بندگی و عبودیت خالصانه را در ماه رمضان به ما عطا فرمود و این ضیافت الهی را میعادگاهی قرار داد برای تهذیب جان و تن و پالایش و تزکیۀ نفس. هیأت رئیسه دانشگاه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به همۀ اقشار دانشگاه بوعلی سینا تبریک می‌گوید و امیدواراست  جامعۀ علمیِ دانشگاه با استعانت از برکات این ماه مبارک و عزیز، اسباب توفیقات روز افزون خود در رسالت عبودیت و علم‌آموزی و نیز اعتلای دانشگاه عزیزمان را به یاری حق فراهم آورند.

رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً إِنَّکَ أَنْتَ الْوَهَّابُ

بارالها، دل‌های ما را به با طل میل مده پس ازآنکه به حق هدایت فرمودی، و به ما از لطف خویش اجرکامل عطا فرما که همانا تویی  بخشندۀ بی‌منت...