چهاردهمین آیین نکوداشت دانش آموختگان غیرایرانی در دانشگاه بوعلی سینا

20 May 2016
کد خبر : 3832484
تعداد بازدید : 172

420 دانش آموخته از چهل کشور دنیا، پایان تحصیل خود را در دانشگاه بوعلی سینا جشن گرفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بوعلی سینا، چهاردهمین آئین نکوداشت دانش‌آموختگان غیرایرانی با حضور 420 دانش‌آموخته از 40 کشور دنیا، دکتر صدیقی معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهندس نیکبخت استاندار همدان، دکتر غلامی رئیس دانشگاه بوعلی سینا و دیگر مسؤولین کشوری و استانی به میزانی دانشگاه بوعلی‌سینا و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان همدان برگزار گردید.

در افتتاحیۀ این مراسم، مسؤولین حاضر در برنامه با حضور در یادمان شهدای گمنام دانشگاه بوعلی‌سینا به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کرده و پس از افتتاح نمایشگاه فرهنگ ملل دانشجویان غیرایرانی و بازدید از این نمایشگاه وارد سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان شدند.

در ابتدای مراسم دانش آموختگی این دانشجویان، دکتر منصور غلامی رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، از توسعۀ آموزش‎‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه بوعلی‌سینا برنامۀ توسعۀ آموزش های بین المللی خود را برای سال‌های 2016 و 2017 به تصویب هیأت امناء دانشگاه رسانده و امیدواریم دانشجویانی که علاقه مند به گذراندن تحصیل در این دانشگاه هستند را جذب کنیم. وی خاطرنشان کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا پروژه‌های تحقیقاتی زیادی دارد که از این طریق قراردادهای مالی خوبی به سمت این دانشگاه جذب شده است. دکتر غلامی با بیان اینکه دانشگاه بوعلی سینا 40 سال پیش در شهر همدان احداث شده است، افزود: این دانشگاه سال ها‌ی اول فعالیت خود  را با دانشجویان تحصیلات تکمیلی آغاز کرد و بعدها با تغییرات برنامه های آموزشی دوره‌های کارشناسی و دکتری را توسعه داده است.  ایشان با اشاره به اینکه 12  هزار دانشجو در دانشگاه بوعلی‌سینا در حال تحصیل هستند، عنوان کرد: از این تعداد دانشجو 4 هزار نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند. وی هم چنین گفت: دانشگاه بوعلی‌سینا در حال حاضر در 110 رشته گرایش دانشجوی دکتری و 80 رشته گرایش دانشجوی ارشد می پذیرد. رئیس دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: دانشگاه بوعلی‌سینا 430 عضو هیأت علمی داشته که از این تعداد  50 نفر دارای مرتبۀ علمی استادی و  110 نفر نیز دانشیار هستند. وی اظهار کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا در بعضی رشته‌ها در سطح بین المللی شناخته شده است به‌ طوری که دانشکدۀ  شیمی دانشگاه شهرت جهانی دارد. دکتر غلامی افزود: دانشگاه بوعلی‌سینا جزء دانشگاه هایی است که بیشترین چاپ مقالات علمی را دارد، به لحاظ سابقۀ تاریخی مجموعه قدیمی است و امکانات و توانایی‌های خوبی دارد.