چهاردهمین اجلاسیه روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران در همدان آغاز شد

05 Jul 2017
کد خبر : 3822929
تعداد بازدید : 189

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، چهاردهمین اجلاس یک روزه روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور صبح امروز به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران در دانشگاه بوعلی سینا آغاز شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، چهاردهمین اجلاس یک روزه روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور صبح امروز  به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران در دانشگاه بوعلی سینا آغاز شد.

در این نشست روسای دانشگاه‌های شهید بهشتی، صنعتی امیرکبیر، دانشگاه تبریز، علم و صنعت ایران، تربیت مدرس، دانشگاه اصفهان، دانشگاه فردوسی مشهد، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، دانشگاه شیراز، دانشگاه تهران و علامه طباطبایی حضور می‌یابند.

در این نشست که آخرین جلسه چهاردهمین اجلاسیه روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور است موضوعاتی مانند انتظارات دانشگاه‌های سطح یک از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوره جدید ریاست جمهوری، تحلیل مسائل و شرایط دانشگاه‌ها در دوره مذکور، گزارش روند برگزاری سومین اجلاس روسای دانشگاه‌های سطح یک و اتحادیه دانشگاه‌های روسیه، برگزاری نخستین اجلاس روسای دانشگاه‌های سطح یک با اتحادیه دانشگاه‌های فرانسه و غیره مورد بررسی قرار می‌گیرد

چهاردهمین اجلاسیه روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور به گفته رییس اجلاسیه و روسای دانشگاه‌های شرکت کننده، دستاوردها و نتایج بسیار خوبی داشته که نتایج و گزارش کامل این اجلاسیه و نشست‌های متعدد آن به زودی به صورت مدون ارائه می‌شود.

 تا کنون 13 دانشگاه سطح یک کشور هرکدام میزبان یک دوره از اجلاسیه چهادهم بوده و دانشگاه امیر کبیر نیز دو بار فرصت میزبانی از این اجلاسیه را به دست آورده است.برگزاری اجلاسیه روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور سبب هم‌افزایی و همکاری بیشتر دانشگاه‌های سطح یک کشور شده و علاوه بر انتقال تجربیات سودمند،  در جلسات این اجلاسیه موارد و چالش‌های دانشگاه‌ها بررسی و برای آن راهکاری ارائه می‌شود.

جلسات اجلاسیه چهاردهم معمولا با حضور یک تن از اعضای شاخص وزارت علوم، فناوری و تحقیقات کشور مانند وزیر، معاونان وزارتخانه و غیره برگزار شده تا نکات کلیدی و مهم درباره ارتباط دانشگاه‌های با این نهاد و دستاوردهای نشست به مسئولان انتقال یابد.

چهاردهمین اجلاسیه روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران در دانشگاه بوعلی سینا همدان آغاز شده و پس از پرداختن به مباحث طرح شده و کسب نتایج لازم به نشست یک روزه خود پایان می‌دهد.

 دانشگاه‌های سطح یک کشور دانشگاه‌هایی هستند که بیشترین دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری در آنها تحصیل کرده و به دلیل داشتن زیر ساخت‌ها و امکانات مناسب برای تحصیل وانجام تحقیقات با تقاضای بالای افراد برای گذراندن دوره‌های تحصیلی روبه‌رو هستند.

بخش اعظمی از تولید علم، تربیت نیروی انسانی متخصص‌ و کارآمد در کشور، ارائه کتب، تحقیقات و مقالات علمی توسط اساتید مجرب و کهنه کار این دانشگاه‌ها که عموما در کسوت استادی مشغول به تدریس و تربیت دانشجویان هستند، اتفاق می‌افتد.

برخی از دانشگاه‌های سطح یک کشور مانند دانشگاه علم و صنعت ایران مجری پروژه‌های بزرگی مانند ساخت ماهواره بومی برای پرتاب به فضا و هواپیمای 150 نفر در کشور هستند