کنفرانس روش‌های مدرن در قیمت‌گذاری‌های بیمه‌ای و آمارهای صنعتی آغاز به کار کرد

03 Sep 2017
کد خبر : 3821399
تعداد بازدید : 189

کنفرانس روش‌های مدرن در قیمت‌گذاری‌های بیمه‌ای و آمارهای صنعتی با حضور جمعی از دانشجویان و اساتید برجسته کشور و خارج از کشور آغاز به کار کرد.

کنفرانس روش‌های مدرن در قیمت‌گذاری‌های بیمه‌ای و آمارهای صنعتی با حضور جمعی از دانشجویان و اساتید برجسته کشور و خارج از کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، دکتر منصور غلامی رئیس دانشگاه بوعلی سینا صبح روز یکشنبه 1396/06/12 در آیین افتتاحیه کنفرانس روش ‌های مدرن در قیمت‌گذاری ‌های بیمه‌ای و آمارهای صنعتی اظهار کرد: وقتی سخن از علم آمار می‌شود بسیاری از افراد به اهمیت این علم در جامعه پی نمی‌برند و اختصاص دادن تیترها و عناوین به صورت مشخص و کاربردی باعث می‌شود تا بخشی از اهمیت همایش مبرهن شود. وی افزود: باید علم آمار در سطح عموم جامعه توسعه یابد و یکی از اهداف برگزاری این همایش این امر  باشد. دکتر غلامی هم چنین ضمن معرفی دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی رهروان آینده این زمینه علمی هستند و باید بتوانند برای قدم برداشتن در راه این دانش، از این نشست و نشست های بعدی بهره کافی را ببرند.

در ابتدای این برنامه دکتر نصیرالاسلام مدیر گروه آمار و دبیر کنفرانس ضمن تبریک این ایام، از شرکت کنندگان و عوامل اجرایی این کنفرانس تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه این مراسم دکتر محمودوند، دبیر علمی کنفرانس روش‌های مدرن در قیمت ‌گذاری‌ های بیمه ‌ای و آمارهای صنعتی اذعان کرد: دبیرخانه این کنفرانس 130 مقاله دریافت کرد که بعد از بررسی و داوری 84 مورد جهت سخنرانی انتخاب شد که در همین راستا دو شماره مجله جهت چاپ مقالات هماهنگ شده است که شرکت‌کنندگان می ‌توانند مقالات خود را جهت چاپ ارسال کنند. وی افزود: در این کنفرانس 33 پوستر ارائه می شود و هم چنین 8 مورد سخنرانی عمومی در دستور کار کنفرانس می باشد.

در جریان برگزاری آیین افتتاحیه این کنفرانس دکتر سیف، دبیر اجرایی کنفرانس، یاد دکتر علی عمیدی، استاد برجسته علم آمار را گرامیداشت و درباره وی گفت: بار دیگر دست گلچین اجل از آستین بی مهر روزگار بیرون آمد و جامعه علمی کشور را در سوگ یکی دیگر از اسطوره های علمی آمار ایران نشاند. وی ادامه داد: استاد فرزانه و فرهیخته آمار کشور جناب آقای دکتر علی عمیدی پس از گذشت پانزده سال که در یک حالت شبه نباتی بسر می برد، عصر روز پنج شنبه دوم شهریور ماه سال جاری دار فانی را وداع و دعوت حق را لبیک گفته و به جاودانگی پیوست. دکتر سیف خاطرنشان کرد: این استاد خودساخته و درستکار با خدمات علمی و آثار ماندگار خود میراثی گرانبها برای جامعه علمی کشور و نسل جوان به جای گذاشت.

در این مراسم هم چنین با پخش نماهنگی یاد و خاطره استاد فقید مرحوم دکتر ارقامی از اساتید برجسته علم آمار گرامی داشته شد.

گفتنی است در این کنفرانس اساتیدی از کشور های دانمارک، آلمان، پرتقال، فنلاند، کانادا، آمریکا، اسپانیا، یونان و سوئیس حضور یافتند و لازم به ذکر است که این کنفرانس تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.