کنگره شهدای دانشجوی استان همدان برگزار شد

26 May 2017
کد خبر : 3823829
تعداد بازدید : 204

با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء، مسؤولین استانی، اساتید و دانشجویان، کنگره شهدای دانشجوی استان همدان و یادواره شهدای گمنام دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء، مسؤولین استانی، اساتید و دانشجویان، کنگره شهدای دانشجوی استان همدان و یادواره شهدای گمنام دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شامگاه روز چهارشنبه سوم خرداد 1396 با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسؤولین استانی، اساتید و دانشجویان، کنگره شهدای دانشجوی استان همدان و یادواره شهدای گمنام دانشگاه بوعلی سینا در مسجد بزرگ دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم دکتر منصور غلامی ریاست محترم دانشگاه بوعلی سینا و رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجوی استان همدان گفت: با تلاش همکاران سلسله ای از کنگره های بزرگداشت و معرفی شهدای دانشجو توسط این دانشگاه با هدف معرفی دانشجویان شهید برگزار شده است. دکتر غلامی افزود: تاکنون 152 شهید استان همدان با روش های مختلف از جمله گردآوری خاطرات، ثبت وصیت نامه ها و یادبودهای به یادگار مانده از این عزیزان توسط این دانشگاه معرفی شده اند. وی دیدار و سرکشی اساتید و دانشجویان از خانواده شهدا را از دیگر برنامه های ستاد این کنگره برشمرد و بیان کرد: تلاش این است که در قالب کنگره ها این ستاره های فروزان علم و دانش را به دانشجویان معرفی کنیم. رئیس دانشگاه بوعلی سینا اظهار کرد: آشنایی با دانشجویانی که برای کسب علم تلاش داشتند ولی در برهه ای احساس وظیفه و مسؤولیت کرده و دلاورانه برای دفاع از دین و کیان اسلامی در جبهه های نبرد حق علیه باطل حاضر شدند و با خلوص نیت به شهادت رسیدند می تواند خودباوری و اعتماد به نفس دانشجویان را ارتقا دهد. دکتر غلامی اضافه کرد: تلاش برای ادامه راه شهدای دانشجو با معرفی این افراد در دانشگاه میسر می شود.

در ادامه، متن پیام دکتر محمد فرهادی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری خطاب به کنگره شهدای دانشجوی استان همدان، توسط دکتر محمود تعجبی ریاست محترم دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان و قائم مقام رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجوی استان همدان قرائت شد.

در جریان برگزاری این کنگره، پس از سخنرانی امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران، حاج ابوذر بیوکافی از ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت به ذکر مصائب اهل بیت و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداخت.