آثار علامه طباطبایی حرکت‌دهنده است و رشددهنده

17 Nov 2017
کد خبر : 3817799
تعداد بازدید : 193

حجت‌‌الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: علامه طباطبایی بیش از آثارش در شاگردان خود تجلی داشت و این موضوع مورد توجه قرار نگرفته است.

حجت‌‌الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: علامه طباطبایی بیش از آثارش در شاگردان خود تجلی داشت و این موضوع مورد توجه قرار نگرفته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌‌الاسلام و المسلمین محمدرضا عابدینی، استاد فلسفه و حکمت حوزه علمیه قم ،چهارشنبه 24 آبان در همایش علمی «مرزبان وحی و خرد» در دانشگاه بوعلی سینا، ضمن تسلیت به خاطر حادثه دلخراش زلزله غرب کشور و کشته شدن تعدادی از هموطنانمان، اظهار کرد: مسؤولان همه توان خود برای کمک به حادثه‌دیده‌ها را به کار گیرند. وی در ادامه با اشاره به خصوصیت‌های علامه طباطبایی و با بیان اینکه یکی از ویژگی ‌های ایشان تجلی در شاگردانش  بود، تصریح کرد: علامه طباطبایی بیش از آثارش در شاگردان خود تجلی داشت و این موضوع مورد توجه قرار نگرفته است. استاد حکمت و تفسیر حوزه علمیه قم با بیان اینکه علامه طباطبایی شخصیت‌ های بزرگی را تربیت کردند، ادامه داد: شهید مطهری یکی از شاگردان فهیم و مفسر این عالم بزرگ بود. وی با بیان اینکه کتاب المیزان علامه طباطبایی یک کتاب حرکت‌دهنده و سرتاسر توحید و منظومه فکری است، گفت: به کسی که جایگاه افکارش معلوم باشد فکر منظومی گویند و معدود افرادی مانند علامه طباطبایی دارای منظومه فکری بودند.  عابدینی با بیان اینکه بزرگداشت همه باید از سرگذشت و نحوه زندگی عالمان بزرگ مانند علامه طباطبایی درس گیرند، اظهار کرد: جوانان باید برای رسیدن به اهداف والای خود زندگی‌نامه بزرگان را مطالعه کنند.