حضور دانشگاه بوعلی سینا در پانزدهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیة بین المللی دانشگاه ها

21 Nov 2016
کد خبر : 3828734
تعداد بازدید : 169

پانزدهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه بین المللی دانشگاه ها (IAU) با حضور نمایندگانی از دانشگاه‌ های سراسر جهان برگزار شد.

پانزدهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه بین­­ المللی دانشگاه ­ها (IAU) با حضور نماینده گانی از دانشگاه‌ های سراسر جهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، پانزدهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه بین­­ المللی دانشگاه ­ها (IAU) از 23 تا 26 آبان ماه ۱۳۹۵ (۱۳ تا 16نوامبر ۲۰۱۶) با شعار "آموزش عالی، موتور محرک جوامع نوآور و پایدار" در بانکوک تایلند به میزبانی دانشگاه سیام آغاز به کار نمود.

در این اجلاس که با حضور نمایندگانی از دانشگاه‌های سراسر جهان برگزار شد، آقای دکتر یوسف آرام، مدیر اداره همکاری­ های علمی بین­ المللی دانشگاه به نمایندگی از سوی رئیس دانشگاه بوعلی­ سینا در اجلاس مزبور شرکت نموده و در حاشیة این اجلاس، با رؤسا، مدیران روابط بین­ الملل و نمایندگان دانشگاه­ های مختلف جهان، از جمله فرانسه، چین، روسیه و کشورهای عضو گروه هشت(D8) از جمله اندونزی، نیجریه، ترکیه، بنگلادش، مالزی در زمینة همکاری­ های مشترک آموزشی، پژوهشی و فناوری بین­ دانشگاهی تبادل نظر نموده و به تفاهم­ های اولیه رسیدند.

یادآور می­شود اتحادیة بین­ المللی دانشگاه ­های جهان (IAU) گسترده­ ترین سازمان بین­ المللی دانشگاهی وابسته به یونسکو است که از سال ۱۹۵۰ میلادی فعالیت می­ نماید. مقر اصلی این اتحادیه در کشور پاریس است. مجمع عمومی اتحادیه هر چهارسال یک بار به میزبانی یکی از دانشگاه­ های عضو برگزار می ­گردد. اتحادیه، سازمانی است که در آن دانشگاه‌ها و کلیه مؤسساتی که فعالیت­ شان به نوعی در ارتباط با موضوع آموزش عالی می باشد، از بسیاری از کشورهای جهان گرد هم آمده و با بحث و تبادل نظر در مورد موضوعات مختلف آموزش عالی به ارائه طرح ­ها و شیوه­ های نوین و کاربردی در سطح دانشگاهی می­پردازند. مدیریت جدید دانشگاهی، برنامه­ ریزی­ های علمی آموزشی هدف و نقش دانشگاه‌ها در مجامع مختلف و ارتباط آن­ها از جمله اهداف و مباحث اتحادیه می باشد. درحال حاضر، ۱۲۷ کشور و ۶۵۷ مؤسسه آموزشی، ۱۲ سازمان بین‌ المللی دانشگاهی و ۱۹ سازمان ملی دانشگاهی عضو اتحادیه می باشند. جمعی از دانشگاه‌های معتبر ایران از جمله دانشگاه بوعلی­ سینا نیز از اعضای این اتحادیه می­ باشند. این اتحادیه دارای شاخه های فرعی منطقه‌ ای چون اتحادیة دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه، اتحادیة رؤسای دانشگاه­های جهان و اتحادیة دانشگاه‌ های آسیا می ­باشد.