دانشگاه فدرال اورال آماده پذیرش 100 دانشجوی ایرانی

07 Jun 2016
کد خبر : 3832049
تعداد بازدید : 210

دکتر کاشکاروف گفت: دانشگاه فدرال اورال آماده پذیرش 100 دانشجوی ایرانی در مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

دکتر کاشکاروف گفت: دانشگاه فدرال اورال آماده پذیرش 100 دانشجوی ایرانی در مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

به گزارش روابط عمومی و به نقل از ادارۀ همکاری های علمی بین المللی دانشگاه، در اجرای بخشی از تفاهم نامة دانشگاه بوعلی سینا با دانشگاه فدرال اورال روسیه در زمینة گسترش همکاری های فراملی آموزشی، تحقیقاتی و فناوری، هیأت منتخبی از شورای روابط بین الملل دانشگاه بوعلی سینا، از 29 اردیبهشت تا 4 خرداد 1395 با هدف شرکت و همکاری در برگزاری نهمین کنفرانس دانشجویان ایرانی در فدراسیون روسیه و بررسی زمینه های همکاری با دانشگاه های روسیه، در دانشگاه فدرال اورال (یکاترینبورگ) حضور یافتند.

در این دیدار آقای دکتر کاشکاروف، رییس دانشگاه فدرال اورال، طی سخنانی بر اهمیت ارتباط با دانشگاه های ایران، به ویژه دانشگاه بوعلی سینا، تاکید کردند. وی از انعقاد تفاهم نامه و همکاری با دانشگاه بوعلی سینا اظهار خوشحالی نموده و در خصوص برنامه های دانشگاه فدرال اورال در زمینة گسترش همکاری های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری دانشگاه بوعلی سینا برنامه های راهبردی خود را ارائه نموده و ضمن ارزشمند خواندن گسترش روابط با دانشگاه بوعلی سینا، از افزایش روزافزون مبادلات علمی این دانشگاه روسی با دانشگاه های ایران بویژه بوعلی سینا خبر داد. دکتر کاشکاروف گفت: دانشگاه فدرال اورال آماده پذیرش 100 دانشجوی ایرانی در مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

در ادامۀ این سفر و طبق برنامۀ قبلی، دکتر یعقوب محمدی فر معاون توسعۀ مدیریت و پشتیبانی و عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا، در این همایش، کارگاه مقاله نویسی را برای شرکت کنندگان در سطوح مختلف برگزار نمودند. هم چنین در همین راستا دکتر حسن ختن لو معاون پژوهش و فناوری و عضو هیأت علمی دانشگاه، به منظور معرفی دانشگاه بوعلی سینا و بررسی راه های  همکاری با دانشجویان، نشستی 3 ساعته با دانشجویان شاغل به تحصیل در فدراسیون روسیه برگزار نمودند.

در این دیدار بر اساس هماهنگی انجام شده با رییس دانشگاه فدرال اورال، بازدید از مرکز نانوتکنولوژی پیشرفته این دانشگاه، طی 4 ساعت به همراه دیدار با رییس این مرکز "دکتر ولادیمیر شور" ،که یکی از دانشمندان بزرگ روسیه نیز می باشد، انجام شد و در همین راستا مذاکراتی انجام شد که ضمن آشنایی با فعالیت های این مرکز، از امکانات و تجهیزات موجود در این دانشگاه بازدید به عمل آمد.

حضور هیأت اعزامی از دانشگاه بوعلی سینا در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو و  تشکیل جلسه با رایزن علمی ایران در روسیه از دیگر برنامه های هیأت بود. در این جلسات، ضمن آشنایی با سیستم دانشگاهی و تحقیقاتی در روسیه، راه های همکاری با رایزنی علمی در روسیه و دانشگاه های روسیه بررسی شد و مقامات ارشد سفارت ایران در مسکو در خصوص تمهید زمینه های تبادل استاد و دانشجو و همچنین پذیرش دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در روسیه برای فرصت مطالعاتی، قول همکاری دادند. همچنین، در ادامه با آقای دکتر سنایی، سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز جلسه ای در ارتباط با معرفی دانشگاه بوعلی و بررسی راهکارهای ارتباط بیشتر با دانشگاه فدرال اورال برگزار شد. در این جلسه، دکتر سنایی توصیه های لازم را در جهت این ارتباط داده و تاکید کردند: پیگیری اجرای مفاد تفاهم نامه با دانشگاه فدرال اورال در اولویت بوده و باید در جهت گسترش همکاری ها با این دانشگاه اقدامات ویژه ای صورت گیرد.

لازم به یادآوری است بر اساس هماهنگی های بین دو دانشگاه در دیدار قبل، داوری مقالات کنفرانس در حوزه های مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق قدرت، مهندسی برق کنترل، مهندسی مواد، مهندسی معماری، علوم کشاورزی و کلیه رشته های علوم پایه از جمله شیمی به دانشگاه بوعلی سینا واگذار گردیده بود.