دیدار سفیر بلغارستان با رئیس دانشگاه بوعلی سینا

14 Jul 2018
کد خبر : 3811964
تعداد بازدید : 202

"خریستو پولنداکف" (Christo Polendakov)، سفیر بلغارستان، بیست و سوم تیر با دکتر محمدی­ فر، رئیس دانشگاه بوعلی­ سینا، دیدار و گفتگو کردند.

"خریستو پولنداکف" (Christo Polendakov)، سفیر بلغارستان، بیست و سوم تیر با دکتر محمدی ­فر، رئیس دانشگاه بوعلی­ سینا، دیدار و گفتگو کردند.

رئیس دانشگاه بوعلی­ سینا در این دیدار با اشاره به سیاست­ های کلان و راهبردی دانشگاه بوعلی­ سینا در خصوص ایجاد و گسترش همکاری ­های علمی بین­ المللی با سایر دانشگاه­ های برتر جهان، آمادگی کامل دانشگاه بوعلی­ سینا را برای همکاری با دانشگاه­ های برتر بلغارستان در حوزه­های آموزشی و پژوهشی اعلام کردند. دکتر محمدی فر، همچنین با تأکید بر ظرفیت های بالای دانشگاه بوعلی ­سینا بر افزایش تبادلات اثرگذار و گسترش همکاری بین دو طرف از طریق طرح ­های اجرایی متناسب با نیازها و برنامه­ های راهبردی و اهتمام به عملیاتی کردن توافقات، زمینه همکاری­ها را بسیار مساعد و راهگشا ارزیابی کردند.

سفیر بلغارستان در ایران نیز ضمن تقدیم مراتب احترام و سپاس از استقبال و میزبانی دانشگاه بوعلی ­سینا، خواستار ایجاد و گسترش همکاری ­های علمی و پژوهشی بین دانشگاه ­های بوعلی­ سینا و دانشگاه­ های بلغارستان شدند. وی همچنین با اشاره به پیشرفت­ های علمی در کشور ایران و بلغارستان، بر لزوم تبادل دانش و فناوری بین دانشگاه­ های این دو کشور به ویژه در حوزه­ های ایران­شناسی، گردشگری، معماری و اجرای برنامه اراسموس تأکید نمودند.

در پایان این دیدار مقرر شد با هماهنگی سفارت بلغارستان در ایران و دفتر همکاری­های علمی بین ­المللی دانشگاه بوعلی­ سینا زمینه­ های همکاری­ های گسترده علمی، پژوهشی و فناوری بین دو طرف، بررسی و برنامه ­ریزی­های لازم برای تحقق توافقات صورت گیرد.