مراسم کلنگ زنی ساختمان جدید بنیاد نخبگان استان در دانشگاه بوعلی سینا

16 Sep 2016
کد خبر : 3830324
تعداد بازدید : 193

با حضور مسؤولین استانی مراسم کلنگ زنی ساختمان جدید بنیاد نخبگان استان همدان در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد

با حضور مسؤولین استانی مراسم کلنگ زنی ساختمان جدید بنیاد نخبگان استان همدان در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، صبح روز شنبه 1395/6/27 همزمان با ولادت با سعادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام هادی (ع)، با حضور امیر خجسته نماینده محترم مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، محمد ناصر نیکبخت استاندار محترم همدان، دکتر سید مهدی موسوی کوهپر، دکتر غلامحسین مجذوبی رئیس محترم بنیاد نخبگان استان همدان، رؤسای محترم دانشگاه های استان و دیگر مسؤلین استانی، مراسم کلنگ زنی ساختمان جدید بنیاد نخبگان در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.

در این مراسم محمدناصر نیک‌بخت استاندار همدان، ساختمان بنیاد نخبگان را محلی برای سامان دادن به اجرای امور نخبگان دانسته و گفت: کاری که در ساختمان انجام می ‌شود مهم است نه مساحت آن. وی از تأمین بخشی از اعتبارات به منظور ساخت ساختمان بنیاد نخبگان در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان همدان خبر داده و افزود: بنیاد نخبگان و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور توجه ویژه ‌ای به امور نخبگی و نخبگان دارند. استاندار همدان خاطرنشان کرد: هر خدمتی برای جامعه نخبه استان و کشور انجام دهیم، هنر نکرده ‌ایم بلکه وظیفه خود را انجام داده ‌ایم، وی ادامه داد: زمانی‌که از فکر و مغز نخبه استفاده شود آسیب ‌های اجتماعی و اقتصادی نیز وجود نخواهند داشت.

در ادامه این مراسم، دکتر غلامحسین مجذوبی رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با بیان اینکه نخبگان جایگاه بسیار مهم و موثری در هر جامعه دارند، گفت: نخبگان منشأ تحولات بشری هستند و نمی ‌توان نقش آنان را در توسعه جامعه انکار کرد. وی با تاکید بر ارتقاء جایگاه نخبگان در جامعه افزود: مهمترین مشکل در بحث نخبگان، فرهنگ نخبه ‌پروری است که در جامعه نهادینه نشده است. مجذوبی در ادامه با اشاره به اینکه مساحت این ساختمان 1500 مترمربع است، اظهار کرد: هدف از ایجاد این ساختمان ترویج فرهنگ نخبه ‌پروری در جامعه است. رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با بیان اینکه اکنون در یک ساختمان استیجاری فعالیت می ‌کنیم که این قطعا مشکلات خود را به دنبال دارد، بیان کرد: 50 درصد هزینه ‌های ساخت این ساختمان برعهده خیّر خواهد بود.