نباید از خط امام انحراف پیدا کنیم

31 May 2016
کد خبر : 3832214
تعداد بازدید : 250

دکتر منصور غلامی در گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره): نباید از خط امام انحراف پیدا کنیم و با تأسی از شاخص و معیار رهبری معظم انقلاب، نباید بگذاریم جامعه دچار انحطاط و سردرگمی بشود و به پیشرفت انقلاب و کشور کمک کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بوعلی سینا، مراسم گرامیداشت ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد، صبح روز چهارشنبه دوازدهم خرداد ماه با حضور اعضای هیأت رئیسه، اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه در سالن شهید چمران برگزار شد.
دکتر منصور غلامی ریاست دانشگاه در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و گرامیداشت ایام ارتحال آن امام عظیم الشأن و سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد، گفت: باید امام و ویژگی های بارز ایشان را به کسانی که آن دوره را درک نکرده اند بشناسانیم و به درستی معرفی کنیم. وی افزود: وجوه شخصیت امام متفاوت است و باید آن وجهی از شخصیت والای ایشان را ببینیم که دچار تعارض با حقیقت امام نشویم. دکتر غلامی خاطرنشان کرد: اگر گذشته را مرور کنیم و ببینیم، چه گذشت تا امام راحل، انقلاب را به این نتیجه رساندند مطالب بسیار مفیدی برای نسل امروز مرور خواهد شد. وی گفت: باید ببینیم که اطرافیان امام، از قبل از انقلاب با جان و دل در کنار ایشان بودند و در زمان پیروزی انقلاب نیز بخش عظیمی از مردم که فرصت تفکر و اعلام نظر پیدا کردند و دیدند که کسی بجز امام خمینی(ره) نمیتواند انقلاب هدایت کند، پشت سر امام ایستادند و بی درنگ یاریشان کردند. ریاست دانشگاه با اشاره به نقش کلیدی رهبری در انقلاب های متعدد افزود: نمونه های زیادی را در کشورهای مختلف  میبینید که رهبر نقش تعیین کننده دارد و آنها به علت فقدان رهبری آگاه نتوانستند به نتایج صحیح برسند. وی گفت: در قدیم مردم به خاطر اعتقاد به امام، سختی ها رو بیان نمی کردند و در خود نگه می داشتند تا کار کشور و انقلاب پیش برود ولی امروز اینگونه نیست. دکتر غلامی تاکید کرد: باید قدردان زحمات و خدمات آن امام عزیز باشیم و نگذاریم این زحمات هدر برود و باید وظیفۀ خود را در قبال ایشان و دستاوردهای انقلاب به درستی انجام دهیم. ایشان در پایان گفت: نباید از خط امام انحراف پیدا کنیم و با تأسی از شاخص و معیار رهبری معظم انقلاب، نباید بگذاریم جامعه دچار انحطاط و سردرگمی بشود و به پیشرفت انقلاب و کشور کمک کنیم.