کارگاه آموزشی علم سنجی و ... برگزار شد.

03 Nov 2017
کد خبر : 3818399
تعداد بازدید : 254

کارگاه آموزشی علم سنجی، شاخص­ های ارزیابی پژوهشی و معیارهای انتخاب مجلات در دانشکده علوم انسانی برگزار شد.

کارگاه آموزشی علم سنجی و شاخص­ های ارزیابی پژوهشی و معیارهای انتخاب مجلات با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه روز پنجشنبه 11 آبان از ساعت 8 تا 12 صبح و 14 تا 18 عصر در سالن اجتماعات شهید چیت سازیان دانشکده علوم انسانی برگزار گردید.

این کارگاه در راستای اجرای طرح دانش افزایی و توانمندسازی اعضای هیأت علمی توسط گروه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت با همکاری مدیریت پژوهشی دانشگاه برگزار شد. در ابتدای این کارگاه دکتر ذوالحواریه‌ مدیر پژوهشی دانشگاه و دکتر اصغر نژاد رئیس کارگروه علم سنجی دانشگاه، گزارشی از عملکرد کمیته علم سنجی دانشگاه بوعلی سینا و بیان اهم فعالیت­های آن ارائه نمودند. در ادامه دکتر مظفر چشمه سهرابی عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان، پس از تعریف شاخص های ارزیابی وضعیت پژوهش، ضریب تأثیر و... به فرایند شکل گیری، سنجش و ارزیابی علم،‌ پژوهش و فناوری پرداختند و در ادامه به سؤالات حاضرین در جلسه پاسخ دادند.

کارگاه بعداز ظهر نیز که از ساعت 14 آغاز گردید خانم بهاری از دانشگاه علوم پزشکی به معرفی سامانه­ های ایجاد پروفایل­ های شخصی(Google Scholar, ResearcherID, ORCID….)  پرداختند و نحوه ایجاد پروفایل پژوهشی در Google Scholar را بصورت عملی آموزش دادند. در ادامه دکتر چشمه سهرابی شیوه های همکاری و ارتباطات علمی درون و برون سازمانی و چگونگی تشکیل تیم­های همکاری علمی و و نقش دانشکاران در ارتقا رتبه دانشگاه در سطح ملی و بین­المللی (هدف­گذاری­های پژوهشی، رصد مباحث علمی داغ دنیا، اثر بخشی پژوهش­ها، آشنایی با شاخص­های رتبه­بندی دانشگاه­ها و بررسی تاثیر آنها) تشریح نموده. کارگاه بعداز ظهر نیز با پاسخ به سؤالات شرکت کنندگان در کارگاه خاتمه یافت.

فایل های کارگاه:
          چگونه رتبه دانشگاه را ارتقاء دهیم.
          راهنمای پروفایل های علمی پژوهشگران