دسترسی به اینترنت - مدیریت فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی
اینترنت
دسترسی به اینترنت
جهت استفاده از سرویس اینترنت لازم است کاربران ابتدا با حساب کاربری خود به VPNدانشگاه وصل شوند. برای این منظور ابتدا از وب سایت دانشگاه برنامه " VPNداخل دانشگاه" را دانلود نموده و پس از اجرای برنامه و وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور، به شبکه اینترنت متصل خواهید شد. لازم به ذکر است استفاده از سامانه های داخلی دانشگاه بدون اتصال به سرویس VPN نیز امکان پذیر می باشد.
قوانین امنیتی
- پس از فعال شدن حساب کاربری VPN، لازم است رمز عبور خود را با مراجعه به لینک "تغییر رمز اینترنت" تغییر دهید.
- از ذخیره کردن کلمه عبور بر روی سیستم هایی که کاربران دیگر نیز با آنها کار می کنند، خودداری فرمائید.
- پس از اتمام کار، با اجرای مجدد برنامه VPN و کلیک دکمه Hang Up از سیستم VPN خارج شوید.
- در صورتیکه شخص دیگری ازکلمه عبور شما اطلاع دارد حتما" نسبت به تغییر رمز عبور اقدام نمایید.
- حفظ و نگهداری رمز عبور هر کاربر به عهده اوست. مسئولیت سوء استفاده از شناسه کاربری به واسطه سهل انگاری در خصوصی نگه داشتن رمز عبور، مستقیما متوجه کاربر می باشد.
مراحل ایجاد حساب کاربری VPN
-
دانشجویان ورودی جدیدبا شروع هر ترم تحصیلی، لیست دانشجویان ثبت نام شده از سامانه گلستان تهیه شده و حساب کاربری VPN دانشجویان ورودی جدید پس از تکمیل دوره ثبت نام (بین 1 تا 3 هفته پس از شروع ترم) به صورت اتوماتیک فعال می گردد. دانشجویان جدید می توانند جهت اتصال به VPN دانشگاه از شماره دانشجویی به عنوان نام کاربری و کد ملی به عنوان رمز عبور استفاده نمایند.دانشجویان اتباع خارجی به جای وارد کردن کد ملی، از شماره گذرنامه خود به عنوان رمز عبور استفاده کنند.
دانشجویان در صورت وجود هر گونه مشکل در استفاده از حساب کاربری VPN، به کارشناس پشتیبان مستقر در دانشکده محل تحصیل مراجعه نمایند. -
هیات علمیاعضای هیأت علمی رسمی و پیمانی می توانند جهت دریافت حساب کاربری VPN به کارشناسان مدیریت فناوری اطلاعات مراجعه فرمایند.اساتید مدعو یا حق التدریس در صورت نیاز به استفاده از اینترنت لازم است ابتدا نامه درخواست از جانب مدیر گروه آموزشی را همراه با "فرم درخواست VPN اساتید حق التدریس" در ضمیمه نامه از طریق اتوماسیون اداری به مدیر فناوری اطلاعات ارسال نمایند. در صورت موافقت مدیر فناوری اطلاعات، نامه به کارشناس مربوطه ارجاع داده می شود و حساب کاربری پس از فعال شدن به شخص متقاضی پیامک می شود.
-
کارکنانابتدا لازم است نامه درخواست حساب کاربری VPN از جانب مدیر یا رئیس واحد محل خدمت از طریق اتوماسیون اداری به مدیریت فناوری اطلاعات ارسال گردد. در صورت ارجاع نامه مربوطه به کارشناس فناوری اطلاعات، حساب کاربری پس از فعال شدن به شخص متقاضی پیامک می شود.
حجم-سرعت دسترسی برای گروه های مختلف کاربری
به اطلاع کاربران محترم میرساند به منظور ارتقاء سرویسهای اینترنت دانشگاه و همچنین مدیریت پهنای باند دانشگاه نحوه بهرهمندی کاربران از اینترنت به صورت حجمی میباشد. حجم و سرعت دسترسی برای گروه های مختلف کاربران (هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان) مطابق جدول زیر میباشد.
گروه | سطح دسترسی | حجم | تاریخ شارژ |
---|---|---|---|
دانشجویان دکتری | 10000Kbit/S | 25GB ماهانه | اول هر ماه |
دانشجویان کارشناسی ارشد | 7000Kbit/S | 14GB ماهانه | اول هر ماه |
دانشجویان کارشناسی | 5000Kbit/S | 12GB ماهانه | اول هر ماه |
اعضای هیأت علمی | 15000Kbit/S | نامحدود | - |
کارکنان | 2000Kbit/S | 1GB روزانه | ساعت 24 هرروز |
VPN داخلی و خارجی دانشگاه
داخل دانشگاه جهت اتصال به این سرویس در داخل پردیس دانشگاه می باشد، اگر می خواهید در خارج از شبکه دانشگاه هم به سامانه های دانشگاه و مقالات و منابع دیجیتالی مورد اشتراک دانشگاه دسترسی داشته باشید، VPN خارج از دانشگاه را از لینک زیر دانلود کرده و از همان حساب کاربری VPN که در داخل دانشگاه متصل می شوید، استفاده فرمائید.